Graag zou ik jullie advies willen hebben over het volgende. Ik zit al enkele maanden te kijken naar twee verschillende horloges. Het gaat om de tudor bb 36 en de grand seiko sbgr253 (dia 37).
Tudor bb is meer de tool watch van de twee terwijl de grand seiko toch meer verfijnder is. BB heeft “maar” een ETA 2824 en de GS de befaamde 9S movement. Maar toch hebben beiden horloges hun eigen charmes en spreken ze me zeer aan.
Een van deze twee horloges zal mijn daily worden. Het is niet dat ik er mee ga zwemmen, duiken of hardlopen. Maar het horloge moet wel bestand zijn tegen het dagelijkse beaten. Het prijsverschil tussen de twee maakt me niks uit. Verder heb ik momenteel alleen een sarb033.
Welke vinden jullie de beste daily van de twee en waarom ?
Die zou ik ook verkiezen tov de gs en de tudor. Echter de tudor bb41 vind ik zelf mooier in verhouding maar ik ben zelf ook van de iets grotere horloges. 39mm voor mij toch echt wel het minimum.
Lastig. De band van de Tudor oogt iets rustiger en heeft fijnverstelling. DeGS heeft hele en halve links maar geen fijnverstelling dmv een paar gaatjes in de sluiting, dus je moet enigzins geluk hebben dat die goed past.
Maar in het geheel vind ik de Grand Seiko net een stapje mooier
Afgelopen Baselworld is deze Tudor met blauwe dial gepresenteerd, die vind ik dan weer net wat mooier/frisser als de GS.
Succes!
De BB is erg mooi maar klopt wat mij betreft net niet, een duikhorloge zonder lunette. Daarnaast m.i. net iets te sportief qua uitstraling voor als het wat netter moet.
De GS is wat mij betreft meer allround. Daarnaast is de afwerking op dit prijsniveau fantastisch. Kortom ga voor de GS.