Hulp gevraagd! Beste daily, Tudor bb 36 of Grand seiko sbgr253

Beste HF’ers,

Graag zou ik jullie advies willen hebben over het volgende. Ik zit al enkele maanden te kijken naar twee verschillende horloges. Het gaat om de tudor bb 36 en de grand seiko sbgr253 (dia 37).

Tudor bb is meer de tool watch van de twee terwijl de grand seiko toch meer verfijnder is. BB heeft “maar” een ETA 2824 en de GS de befaamde 9S movement. Maar toch hebben beiden horloges hun eigen charmes en spreken ze me zeer aan.

Een van deze twee horloges zal mijn daily worden. Het is niet dat ik er mee ga zwemmen, duiken of hardlopen. Maar het horloge moet wel bestand zijn tegen het dagelijkse beaten. Het prijsverschil tussen de twee maakt me niks uit. Verder heb ik momenteel alleen een sarb033.

Welke vinden jullie de beste daily van de twee en waarom ?

Ben benieuwd naar jullie mening :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

De Grand Seiko, veel mooier om dagelijks tegen aan te kijken :+1:

11 likes

Ik zou voor de Tudor gaan, vind hem simpelweg mooier. De band van de GS vind ik minder mooi. Daarentegen vind ik de wijzers wel weer mooier.

Allebei zijn ze overigens prachtig

2 likes

GS

De Tudor ziet er naakt uit zonder duik lunette. Of, andersom, de wijzerplaat ziet er te druk/robuust uit voor een ‘dress’ horloge.

3 likes

Als de prijs je niet zo uitmaakt is er maar 1 antwoord mogelijk: de Rolex Explorer

Fantastisch uurwerk, dunne kast en de Easylink sluiting

21 likes

Die zou ik ook verkiezen tov de gs en de tudor. Echter de tudor bb41 vind ik zelf mooier in verhouding maar ik ben zelf ook van de iets grotere horloges. 39mm voor mij toch echt wel het minimum.

Groot fan van GS , maar dat zijn geen daily beaters.
De prachtige gepolijste delen van een GS zijn gevoelig voor krasjes , je ziet er alles op.

Dus als daily zeg ik de Tudor.

3 likes

Lastig. De band van de Tudor oogt iets rustiger en heeft fijnverstelling. DeGS heeft hele en halve links maar geen fijnverstelling dmv een paar gaatjes in de sluiting, dus je moet enigzins geluk hebben dat die goed past.

Maar in het geheel vind ik de Grand Seiko net een stapje mooier :slight_smile:
Afgelopen Baselworld is deze Tudor met blauwe dial gepresenteerd, die vind ik dan weer net wat mooier/frisser als de GS.
Succes!

(Foto van Fratello)

3 likes

tudor: streepljes, rondjes, driehoekje, verschrikkelijke urenwijzer… kortom: bbbrrr…

6 likes

Daar had ik zelf ook al eens aangedacht. Alleen heb ik gevoelsmatig (nog) niet zoveel met Rolex.

1 like

Dat is goed punt. De tudor is wel een stukje beter af te stellen. Ik heb persoonlijk een vrij kleine pols <17cm

De BB is erg mooi maar klopt wat mij betreft net niet, een duikhorloge zonder lunette. Daarnaast m.i. net iets te sportief qua uitstraling voor als het wat netter moet.

De GS is wat mij betreft meer allround. Daarnaast is de afwerking op dit prijsniveau fantastisch. Kortom ga voor de GS.

3 likes

Snap ik. Ik eerst ook niet. Maar kwalitatief is dit gewoon op alle vlakken geweldig.

En het is zeker geen bling bling “kijk mij eens Rolex”.

Edit; mijn pols is 17cm. Explorer is de perfecte maat

1 like

Ik zal er eens over nadenken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn mening: ik zou voor de Tudor gaan, iets veelzijdiger, sportief maar sjiek, past bij meer outfits…

1 like

als daily beater de nieuwe Tudor 58 voor mij dan,
de andere 2 lijken al iets teveel op de SARB033 (is de zwarte toch hé!)

1 like

Precies dat.

En vooral: krasjes storen op de GS m.i. meer dan op de BB. En ook meer dan op de Explorer, denk ik.

De keuze zou wat mij betreft ook aan je dagelijkse habitat/bezigheden/kleding liggen.

Momenteel ben ik er eens goed over aan het denken. :blush:

2 likes

Precies dat , de krasjes zijn echt storend omdat de mirror finish zo perfect is.

Het grootste pluspunt van GS is gelijk ook een minpunt… je ziet er alles op :eyes:

Een no brainer…
Sowieso de GS. Prachtig horloge in het echt en draagt geweldig.

2 likes