Hulp gevraagd: betaalbaar alternatief Rolex Ladyjust 31mm

Beste horlogevrinden, hulp gezocht!

Vorige week was ik met mijn vriendin bij S&C. Daar pastte zij een tt Rolex DJ 31 mm met jubilee bracelet en fluted bezel. Liefde op het eerste gezicht, I’m fucked. Het exemplaar was nog eens op voorraad ook, dubbel f*cked! Fondsen helaas/gelukkig ontoereikend = even geen Rolie voor mn wifie.

Mijn vriendin is redelijk groen in de horlogehobby en hoeft niet per se een Rolex, liever niet zelfs zou ik bijna zeggen.
Dat zette me aan het denken, weet iemand een leuk alternatief? TT is een vereiste, vooral de hidden clasp viel in de smaak. Het budget is ± 1000,00. Het liefst van een “echte” horlogemaker en geen over het paard getilde kledingmaker.

Fotootje ter inspiratie.

5 likes

Tissot heeft altijd veel leuks voor vrouwen vind ik. Ik zou daar eens tussen gaan neuzen

2 likes

Geen money = driedubbel fucked. Geen rolie voor z’n wifie. Zonde.

Dan maar een mooie Tissot of Longines!

7 likes

O o o

Ik zou iets verder doorsparen dan €1000 (eigen schuld, dikke bult, had haar dan geen Rolex laten aanpakken :wink: ) en bij Longines gaan kijken.
Dan heb je niet die drukke band en bezel -die zijn toch een beetje ordi- maar m.i. wel chique modellen:

7 likes

Niet meer windowshoppen kan helpen.

1000 eur word een uitdaging…

Bulova super seville maar die zijn ouder

Tissot prx quartz of powermatic

Tissot prx met 18k fluted bezel maar die zit wat boven het budget

Tudor princess als je eentje kan vinden

Of als je heel groen bent kan je altijd een seiko modden :grin:

Ebel misschien een mogelijkheid?

1 like

Hij kwam al voorbij, maar deze :ok_hand:

https://www.longines.com/nl/p/watch-conquest-classic-l2-286-3-92-7?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwMqvBhCtARIsAIXsZpbKoFjQNpi7WLM9MtMbx2ONvK4WgnE_QQHRooVwuN0Fzfsl-xcOy-UaAmNiEALw_wcB

1 like

Heb deze ook al vaker gedropt, en is qua model niet vergelijken met die Rolex, maar ik vind dit echt een prijs knaller. Tissot Chemin des Tourelles, staat voor $280 dollar bij Jomashop. Da’s onder de €400 op de mat voor een horloge waar je hier rond de €1000 betaalt. Bicolor, erg fraaie wijzerplaat, automaat met 80 uur reserve…

Edit: dit is misschien de geelgoud-kleurige variant, er is ook een rose-kleurige variant. Die is mooier.

3 likes

Je vriendin een Rolex laten passen en dan nee verkopen :face_holding_back_tears:
Ik had haar lekker meegenomen naar de Lucardi en daarna naar de Mediamarkt voor een nieuwe stofzuiger.

48 likes

Jajaja I know… we waren er voor een servicebeurt voor een van mijn horloges en ik dacht goh, nu we er toch zijn probeer het eens…

Maar bedankt voor de tips allen, heb zelf een prx en ben ontzettend onder de indruk van het afwerkingsniveau. Die longines ziet er ook mooi uit. Thanks guys, dit was precies wat ik zocht!

1 like

TH Aquaracer in 32mm

Moet je het budget wel wat oprekken :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Deze is een goed alternatief

Heb ik ook ooit voor mijn vrouw aangeschaft, 2de hands in perfecte staat met service, zonder doos en papieren Tudor Prince gd/st met automaat

Heb er € 1500 voor betaald

10 likes

Kijk! Now we’re talking!

1 like

:sunglasses::grin:

Jij ouwe charmeur.:grin:

2 likes

Hier dezelfde fout gemaakt, uiteindelijk toch maar gekocht…

13 likes

Mijn tip: niet je vriendin eerst een Roly laten passen en dan met een tweedehands Tissot aan komen zetten.

7cbce83471b14f3089ef01d5e5e661be

Even doorsparen dus! :money_mouth_face:

14 likes

Je hebt wel een begripvolle vrouw. Mooi he zo’n rolex maar dat gaat em niet worden, niet getreurd, ik ga op ziek naar een veel goedkoper alternatief…:grimacing:

1 like

Sodeju zelfs 31 lijkt groot om haar pols. Heb je nog fondsen voor een dinertje?

OT: tudor princess of de Longiness komen enigszins in de buurt.

2 likes

Je had ook kunnen zeggen:

"Vind je hem mooi, echt mooi!

Dan gaan we morgen weer kijken!":laughing:

4 likes