Hulp gevraagd bij aankoop Seiko SBDB001

Hallo allemaal,

heel graag wil ik dit horloge kopen. Ik heb nu alle duikers met elkaar vergeleken en deze vind ik het mooist. Het probleem is dat hij hier niet te koop is en ik het ook link vind om het hele bedrag vooraf te betalen en dan maar te moeten afwachten wat er komt, het gaat tenslotte om bijna 3000 euro. In Nederland had ik iemand gevonden die hem wel kan leveren, maar die wil 2000 euro vooruitbetaald hebben, zelf vind ik een aanbetaling van 20% redelijk, daarmee heeft de verkoper toch ook wel de zekerheid dat hij te maken heeft met een serieuze koper. In Japan kan ik hem natuurlijk ook bestellen, maar dan ben ik de klos met de invoerrechten en BTW en moet ik ook het hele bedrag vooruit betalen. Het liefst betaal ik gewoon ongeveer 20% aan zodat de leverancier zekerheid heeft en de rest bij aflevering. Graag advies, hoe doen jullie zoiets?

Groet Bert

Betrouwbare leverancier uitzoeken.

Horloge bestellen en vooruitbetalen.

Wachten

Uitpakken

En genieten.

hier kopen… http://www.ebay.es/itm/Seiko-SBDB001-PROSPEX-SPRING-DRIVE-PROFESSIONAL-600m-Nice-OPPORTUNITY-/171330791017?pt=ES_Relojes_de_pulsera&hash=item27e41c6669&_uhb=1

moet je wel eerst betalen maar deze verkoper is “bewezen” goed.
(of je mailt, en gaat um ophalen… vlieg je low-cost ergens naar toe…dan kan je nog terug als je het niets vindt…)

De leverancier die Frenk aanhaalt is inderdaad zeer betrouwbaar.
Ik heb eerst ook veel getwijfeld, en sindsdien al vaker gekocht.

Je moet ff een mailtje sturen. Zijn prijs buiten Ebay om is lager

Ben er aan het kijken, maar kan alleen via overschrijving betalen en er is geen kopers bescherming.

Bert

Tom Koerts Schreef:

Je moet ff een mailtje sturen. Zijn prijs buiten
Ebay om is lager

Hou er wel rekening mee dat je PayPal bescherming dan minder kan zijn.

Bert928GT Schreef:

In Nederland had ik iemand gevonden die hem
wel kan leveren, maar die wil 2000 euro
vooruitbetaald hebben, zelf vind ik een
aanbetaling van 20% redelijk, daarmee heeft de
verkoper toch ook wel de zekerheid dat hij te
maken heeft met een serieuze koper.

Een aanbetaling van meer dan 50% mag niet eens, dus ik zou sowieso geen zaken doen met een verkoper die grijs horloges regelt en de wet niet kent. Allemaal potentieel gedoe :).

Bert928GT Schreef:

Ben er aan het kijken, maar kan alleen via
overschrijving betalen en er is geen kopers
bescherming.

Bert

Je kan met PayPal betalen met een overschrijving en ik geloof zelfs iDeal. Je hebt dus geen credit card meer nodig. PP biedt een hoop meer zekerheid.

Als je je huiswerk hebt gedaan, moet je daarop vertrouwen. solojapan is een eerlijke gast & ik begrijp volkomen waarom hij geen PayPal accepteert. Die zogenaamde Buyer Protection wordt feitelijk gefinancieerd door de verkoper altijd ongelijk te geven.

Als je een horloge besteld uit voorraad, is het geen aanbetaling meer. Het lijkt vanzelsprekend dat je dan in een keer de volle prijs overmaakt. Ik zou daar, gezien ook mijn eigen ervaring met solojapan, geen enkele moeite mee hebben.

Echt een topgast. Zou er zo weer iets kopen

Paradigm Schreef:

Een aanbetaling van meer dan 50% mag niet eens,
dus ik zou sowieso geen zaken doen met een
verkoper die grijs horloges regelt en de wet niet
kent. Allemaal potentieel gedoe :).

Wat is dat nu voor een onzin, als de verkoper wil dat je meer dan 50% aanbetaalt en jij gaat daar als koper mee akkoord dan is dat gewoon een geldige afspraak.

betaling via Paypal accepteert hij niet.

Bert

easyjet… transavia… hoppa, voor die 100,- euro even dagje eruit… zelf bekijken en knoop doorhakken :slight_smile:

als je zo’n klok koopt moet je ook even “investeren”…

Tom heeft weleens een klok opgehaald op een dag, ik heb weleens een klok weggebracht op een dag… lachen man, we zijn toch gek?

Tom Koerts Schreef:

Je moet ff een mailtje sturen. Zijn prijs buiten
Ebay om is lager

haha! … en nu weten we allemaal waarom die marinemasters op dit moment niet verkopen! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

ga ik me in verdiepen, goed idee. Ik heb de verkoper inmiddels een mail gestuurd. Prettig gestoord ben ik sowieso al. Ik ga hem dan gewoon effe ophalen.

Bert

Tom Koerts Schreef:

Echt een topgast. Zou er zo weer iets kopen

Idem dito (tu)

Voor pakweg 500 euro zou ik het risico ook nemen, maar nu gaat het om 2675 euro. Dan ga ik hem gewoon een dag ophalen met het vliegtuig.

Bert

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik vind het een mooi exemplaar op één ding na. Die inbus schroef! Dat kan echt niet in mijn ogen. Ik vind het geen porum. Plus je kan nooit fatsoenlijk van band wisselen.
Dan maar geen gmt functie en gewoon voor de MM300 of “even” doorsparen en een GS springdiver diver aanschaffen.

Het is al eerder genoemd.
Solojapan is welbekend en veilig. Levering duurde bij mij nog al een poos, want het was niet op voorraad. Het was spannend, want je betaald van bank naar bank. Inderdaad buiten ebay om schilde dat een paar tientjes op de shogun.
En geen inklaring/ btw naderhand.
Als het eenmaal op voorraad is dan is het ook binnen een paar dagen thuis.

Bert928GT Schreef:

Voor pakweg 500 euro zou ik het risico ook nemen,
maar nu gaat het om 2675 euro. Dan ga ik hem
gewoon een dag ophalen met het vliegtuig.

Bert

Niet vergeten je loupe mee te nemen, Bert! Je zie met het blote oog zo een stofje over het hoofd. :wink:

:)-D

Veel plezier op je tripje!