Hulp gevraagd bij beoordeling vintage Omega Seamaster 1963

Beste kenners

Ik overweeg al enige tijd om een vintage te kopen. Lang kijk ik al naar een Pie Pan. Maar lieve help wat een mijnenveld is dat en de prijzen…

Nu kwam ik op Chrono deze tegen: Omega Omega Seamaster 1963 CHRONOMETER KAL.561.
Het horloge is behoorlijk aan de prijs (1.250 euro) en wordt verkocht door een particulier waarbij ik niet even naar toe kan rijden. De verkoper claimt dat het horloge origineel is. Het is een horloge uit mijn geboortejaar…

Omdat ik ook na wat Google onderzoek niet een zelfde horloge kan vinden vraag ik jullie hulp.
Is het een origineel horloge en wat denken jullie van de staat? I

Op een of andere manier kan ik de foto’s niet opslaan en hier uploaden.
Vandaar dat ik de link naar de advertentie hier plaats.

Alvast bedankt voor jullie hulp

1 like

Je weet dat dat geen Pie Pan is toch? Zou je niet liever in Nederland willen kopen? Verder een supermooie Omega! Over de originaliteit kan ik geen uitspraken doen. Succes met je zoektocht!

1 like

De foto’s zijn veel te vaag om hier iets zinnigs over te zeggen. Ik ken het model zelf verder ook niet en googlen op het referentienummer levert bij mij geen horloges met hetzelfde uiterlijk op, dus dat maakt vergelijken ook lastig.

Ik zou in elk geval even wat scherpere foto’s vragen. Dat moet best kunnen bij een horloge voor zo’n bedrag.

Ik weet dat het geen Pie Pan is :slight_smile:
Uiteraard zou ik liever in NL willen kopen, maar ja…

1 like

1250 voor een normale Seamaster, het moet niet gekker worden. :roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Wel recent full service gehad :relieved:

Lijkt mij veel te duur.

De prijs lijkt mij ook erg hoog. Ter vergelijking, beide onderstaande horloges heb ik verkregen onder de 1000€, de geneve zelfs beduidend minder.

Deze heb ik recent op dit forum verkocht voor onder de 500€.

Mijn advies: neem je tijd en koop de koper. Hier op het forum is behoorlijk betrouwbaar, bijvoorbeeld op omegaforums ook (maar let op mogelijke invoerkosten).

Succes en veel plezier met de zoektocht :+1:.

4 likes

Bedankt voor alle feedback. Inmiddels heb ik detailfoto’s en het horloge ziet er echt top uit.
Ik ga me verder beraden op deze feestelijke dag, met name over de prijs.

Goedemorgen !

Ik denk erover om mij ln Constellation 168.004 Hidden Crown (helemaal origineel ) te verkopen en die mag voor een stuk minder weg dan die Seamaster, wat in principe een goedkoper model is… als het wat is kan je altijd een bericht sturen.

4 likes

Ook vreemd dat er geen foto bij is die direct van de voorzijde genomen is of mis ik iets? Zou toch de wijzerplaat beter willen zien om te beoordelen of deze origineel is en al helemaal voor deze prijs die veel en veel te hoog is.

Precies. Als die wijzerplaat echt zo mint is als de verkoper wil doen lijken, waarom dan geen scherpe foto recht van voren? Het is misschien een beetje flauw, maar todat ik zo’n foto zie, ga ik bij een ouwe Seamaster in deze schijnbare staat bijna standaard uit van een redial.

2 likes