Hulp gevraagd bij de aanschaf van een Oris Aquis

Ik ben van plan een nieuwe Oris Aquis met blauwe wijzerplaat op rubber aan te schaffen.

Nou heb ik veel gelezen over het geven van korting bij juweliers op Oris horloges. Mijn vraag is dan ook, wat is een reeële prijs voor dit horloge na aftrek van de korting? De verkoopprijs is bij de meeste juweliers €1.450,-

Ik heb nul ervaring met het aanschaffen van een nieuw horloge bij een juwelier en dus ook nog nooit korting gevraagd. Is dit normaal en kan ik dit gewoon kenbaar maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij de aanschaf van mijn eerste horloge!

Korting vragen wordt door de meeste juweliers niet als nornaal beschouwd. Soms is er wel eens die 5% aanbiedt. Als je op Chrono24 kijkt, zie je dat de prijs begint bij €1120. Dat is een redelijke korting. Daar kopen dus.
Heb je gewoon wereldwijde Oris garantie & hoef je niet in gevecht te gaan met een hautaine juwelier, die doet alsof je een enge ziekte hebt…

Tja… Korting vragen…

Het is denk ik maar wat voor een man/vrouw er tegenover je komt te zitten…
En hoe zo’n gesprek loopt…

‘Hier’ in Nederland weten ze toch wel als ze nee zeggen dat 95% de koop toch wel doorzet…

Voor zo’n horloge lijkt het mij leuker hem bij een juwelier te (kunnen) kopen…

Al zegt dat tegenwoordig ook niet alles meer… De ‘ervaring’ dan zogenaamd…

Bij mijn 1ste MeisterSinger (:slight_smile:️:slight_smile:️) , kreeg ik de vouwsluiting cadeau.
Ik vond dat toen een heel gebaar…
Die waren toen al best aan de prijs.

Maar om al met voorgenomen idee van korting binnen te lopen , gaat ‘mis’ denk ik…

Ik zou bijna nog zeggen : kijk voor een mooie jong gebruikte.,:open_mouth:

Succes! Pracht-Oris!!:+1:t2:

Mijn ervaring is dat er wel degelijk om korting gevraagd kan worden. En dan niet “kan er nog wat vanaf?” maar gewoon een bod doen op het horloge.

Bij mijn Longines Legend Diver heb ik gekeken naar de prijzen bij chrono en naar de prijs bij de AD (van Hooff in Deurne, is ook AD voor Oris overigens). Daarna heb ik een bod gedaan, na een tegenbod ben ik akkoord gegaan en had ik een leuke korting op de Longines (PB maar als je wilt weten hoeveel).

2 likes

15% krijg ik sowieso bij mijn twee ‘reguliere’ AD’s

Méér kan maar dan moet het een incourant model betreffen denk ik.

Maar dat zou ik niet weten want daar begint deze flipperaar niet aan :wink:

Wel even eerlijk vertellen wat je daar allemaal voor (hebt) moet(en) doen.

1 like

Een jaartje kwijlend voor de vitrine hangen was voldoende

Ik heb voor een aquis met stalen band, zonder vragen bij meerdere AD’s op de listprijs van € 1650 al € 250 korting aangeboden gekregen

Ja precies

1 like

De vrijdagmiddag valt deze week weer vroeg bij jou Walter!

Mevrouw Walter hoofdpijn? :wink:

1 like

Ik heb nog nooit een horloge bij een AD gekocht zonder minimaal 15% korting te vragen en te krijgen.

Ambtenaar he, voor mij is de donderdagochtend de vrijdagmiddag voor de normale burger :wink:

1 like

1200 a 1250 bij een NL AD moet lukken. PB me maar als je een naam wilt.

Super bedankt voor alle reacties!

Ik heb inderdaad al gekeken op chrono en daar kopen is ook een optie. Maar voor het gevoel en de ervaring gaat mijn voorkeur toch uit naar een ‘echte’ juwelier.

Ik heb evt ook nog wel een adresje van een Nederlandse AD…pb kan altijd.

Gr

Ik ken ze allemaal in Nederland:

http://www.oris.ch/en/store-locator/netherlands?countryData=NL

1 like

:+1:t2:

1 like

Er worden momenteel plenty types Aquis tweedehands aangeboden op het forum. 99% nieuw en 2/3 van de prijs. Kijk daar eens naar en doe er je voordeel mee.

Het relatief grote aanbod zegt ook iets over de populariteit van dit model

Dat klopt inderdaad Tempus_fugit.

Echter vind ik het na een aantal maal een tweedehands horloge te hebben gehad (alleen positieve ervaringen overigens) een keer tijd voor een nieuw horloge.

Het feit dat ik dan iets meer zal betalen is mij de ervaring wel waard. Wellicht kom ik hier in de toekomst op terug, de tijd zal het leren!

Advies minus 20% :+1: