llHallo allemaal,
Ben nieuw op dit forum en zoek hulp bij duiding van een aantal (zak)horloges verkregen uit een erfenis.
Bij een van de zakhorloges (Invicta) ontbreken de wijzers en een glazen cover. Vraag is of het de moeite waard is om deze te laten herstellen tov de waarde. Heb al wat rondgekeken en kwam tot de conclusie dat deze rond 1890 gemaakt zou moeten zijn, maar wellicht heb ik het fout.
Het gaat om 2 gouden zakhorloges en 1 gouden polshorloge.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
PS. Mag schijnbaar als nieuwe gebruiker slechts 1 foto per bericht plaatsen, dus zal het een beetje moeten spreiden.
Kijk of je ook foto’s van de uurwerken kunt maken. Dat zegt vaak al veel.
Zo te zien een invicta, dan zou @Chillekasper misschien kunnen helpen.
Maar vaak zijn zakhorloges het niet waard om te laten restaureren omdat ze meestal niet meer waard zijn dan de goudwaarde.
2e zakhorloge
casing is Philadelphia watch cover co, merk uurwerk (mij) onbekend. Krijg het ook niet open om er in te kijken, maar daar is vast een trucje voor dat ik nog niet ken.
Bedankt. Heb veel verschillende prijzen zien langskomen van 14k van dit merk, varierend van €100 tot 6K.
@Kalle weet hier wel raad mee!
Krijg bij geen van de horloges de casing open om het uurwerk te zien en ben bang dat ik het forceer als ik er nog harder aan ga trekken.