Hulp gevraagd bij fiberglas case

Hallo medeforumers,
Graag wil ik een probleempje voorleggen met een Tissot Sideral. Deze heeft een fiberglas case. Echter, 1 van de lugholes is dusdanig beschadigd dat de springbar niet in blijft zitten.
Laat staan met een bandje en de krachten die daarmee gepaard gaan.

Hieronder een foto ter verduidelijking.

Ziet iemand en mogelijkheid om dit te verhelpen?
Het is een fiberglas kast en lijkt mij niet makkelijk te bewerken, maar er zijn kunstenaars binnen onze gelederen!
Graag verneem ik tips of van iemand het aanbod die dit probleem kan verhelpen.
Grtz
Freddy

1 like

Misschien kun je iets proberen met epoxy? Zou dan alleen wel eerst testen of het goed af te werken islam voordat je het aanbrengt.

zei je nu islam?:joy:

1 like

Z’n autocorrect is gehackt door IS :wink:

1 like

Theoretisch kan het, maar dit is een lastig praktijkgeval vanwege de kleine oppervlaktes die er bewerkt moeten worden.
Ik heb wel eens een motor-koffer gerepareerd. Er kwam een kleine scheur bij een ophangpunt die door trillen en schokken snel groter dreigde te worden. Dat is uiteindelijk wel sterk geworden. Maar zo klein en fijn lijkt me bijzonder lastig.

Pf… autocorrect is af en toe net een terreuractie inderdaad…

Epoxy zoals voorgesteld is een mogelijkheid, als het op een (niet eo) zichtbare plek zit kun je wellicht zelfs iets met secondelijm vastmaken.

er bestaan een heleboel reparatie harsen en kneed-epoxy’s, sommige verbazingwekkend sterk, probleem lijkt me alleen dat het in dit geval goed moet hechten op een heel klein oppervlak. (en dat je door het kleurverschil een nogal lelijke kast krijgt?)
Waarschijnlijk is het veiliger om het gaatje wat dieper te boren, en een langere springbar te monteren…wel eerst even kijken of de lughole niet verder in de kast is uitgescheurd

Ik zou het gaatje groter maken ipv dieper.
Dan een insert/busje erin verlijmen van metaal die in het hart van het busje een klein gaatje heeft t.b.v de springbar.

Mogelijk kan ik dit zo oplossen voor je , ik heb via mijn werk toegang tot eindeloos materiaal zoals dit.
Maar een lastig klusje is het zeker!

Mocht ik van dienst kunnen zijn stuur een PB

3 likes

De kast herstellen met bv epoxy is in mijn beleving bijna niet mogelijk.
Het oppervlak waarop je het “nieuwe” deel moet hechten is minimaal, waardoor het volgens mij niet heel veel kracht aankan. .Daarnaast blijf je het altijd zien door het kleurverschil.
Ik zou gaan voor de opties die hierboven zijn genoemd. Daarmee creëer je een nieuwe/sterkere plek waar de springbar zich kan vastklemmen.
Als je een busje gaat gebruiken, zou je evt daarom heen nog wat herstelwerk kunnen doen. HIer komen dan geen krachten op te staan, dus de kans is groter dat het dan blijft zitten. Kleurverschil blijf je volgens mij wel houden.

Succes,

Maar ik ben wel benieuwd hoe dit is ontstaan?

1 like

Dit is precies wat ik in gedachten had :thumbsup: