Ik ben mijn oom aan het helpen zijn huis uit te mesten en nou kwamen we dit horloge tegen. Hij heeft het ooit van een vriend gekregen die het wegdeed omdat het niet werkt. Ik wil het voor hem verkopen maar ik heb geen idee welk precieze model het is. Is er iemand die me er iets meer over kan en wil vertellen? Bij voorbaat dank!
Verkoop van een niet werkend horloge zal lastig worden.
Althans, een koper weet niet hoeveel reparatiekosten er bij komen.
Ik denk dat de opbrengst bij zo’n 50 euro staakt, tenzij er iemand biedt die zelf kan repareren. Dan zou het iets meer kunnen worden.
Je kunt voor het model eens gaan zoeken op http://www.oldomegas.com/
Ik denk dat je zo rond 1960 moet gaan kijken.
Bedankt voor je reactie! Ik was op zoek geweest naar een dergelijke site maar zonder succes. Erg bedankt voor de link dus, ik ga meteen even kijken. Het is inderdaad lastig dat het klokje niet werkt, ik heb er zelf geen enkel verstand van helaas. Misschien dat een handige knutselaar of een handelaar hem wil hebben.
Laat even weten in welke regio je woont (niet te precies, natuurlijk) Dan kunnen we je hiervandaan de naam van een goede horlogemaker bij je in de buurt aan de hand doen die het horloge deskundig kan openen en je kan vertellen waar je aan moet denken als je 'm wilt laten repareren.
Ah wat fijn! Ik woon in Castricum. Een advies voor eem goede horlogemaker zou zeker welkom zijn.
En marijn, bedankt voor je tip. Ik had al gezien dat je voor identificatie het nummer in de kast moest opzoeken maar ik zag het inderdaad niet zitten er zelf aan te gaan knutselen. Ik ben redelijk handig maar heb niet de benodigde kennis en gereedschap ben ik bang!
Uiteraard graag gedaan (voor mensen die netjes bedanken;))!
Misschien is het wel een optie om het horloge te laten repareren en daarna lekker zelf te gaan gebruiken…
Uiteraard graag gedaan (voor mensen die netjes
bedanken;))!
Misschien is het wel een optie om het horloge te
laten repareren en daarna lekker zelf te gaan
gebruiken…
Goed idee! Het is best wel een mooie! En lekker draagbaar, ook als het ‘gekleed’ moet zijn bijv. aan een mooie lederen band. Omdat je nieuw bent Rosa, de term voor dit soort horloges is: ‘dress watch’. Met de juiste (kleur) band ook heel goed te dragen als dameshorloge!
Ik vind het inderdaad zelf ook een mooi klokje! Ik hou van simpele wijzerplaten zonder cijfers. Het is alleen niet van mij maar van mijn oom. Ikzelf draag geen polshorloge, al begrijp ik dat dat misschien een schande is op dit forum