Hulp gevraagd bij identificatie Piccard horloge!

Hallo allen,

Ik ben zelf geen horlogekenner of liefhebber, maar ik weet wat ik mooi vind.
Nu heb ik een foto van een Lucien Piccard horloge, maar heb geen idee van de capaciteiten of waarde van dit model. Is er iemand die mij verder kan helpen?
Laat a.u.b. emailadres achter, dan stuur ik de foto, want ik heb geen idee hoe ik die op de site krijg.
Alvast bedankt.

James C.

Foto’s plaatsen is echt geen “rocket science”, James. Zie hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
.

Inderdaad en voor de identificatie is een foto nodig. Ik heb zelf een oude chono van dit merk (Dufonte by LP) maar ook wel eens een simpel dameshorlogetje gezien. En dat maakt qua waarde nogal wat uit.

Ik ben zelf geen horlogekenner of liefhebber, maar ik weet wat ik mooi vind.
Nu heb ik een foto van een Lucien Piccard horloge, maar heb geen idee van de capaciteiten of waarde van dit model. Is er iemand die mij verder kan helpen?

http://www.mijnalbum.nl/Album=33PBRGHZ

Dat maakt een hoop duidelijk. Een Lucien Piccard anno 2007, geen vintage. Waarschijnlijk is het merk nu in handen van Chinezen. Dit model is de “Lucien Piccard Executive Collection Skeleton Chronograph”, ook verkrijgbaar met (wat er van over is) een blauwe plaat. Moet op internet 300 dollar kosten maar dat vind ik nogal veel.

Verder specs:
. Stainless steel case, caseback and band
. Sapphire coated crystal
. Blue dial
. Silver-tone hands
. Skeleton chronograph
. Butterfly buckle
. Chinese movement
. Water resistance tested to 5 ATM

Persoonlijk heb ik geen “online winkels” gezien die dit model verkopen, dus wat de prijs betreft heb ik geen idee. Volgens degene die dit aanbied zou het binnenwerk wel uit Zwitserland komen, en de vraagprijs lag rond de $700. Zelf heb ik dit model bij Ebay gezien voor ongeveer $200 (herkomst mogelijkerwijs ‘van de vrachtwagen gevallen’ ervanuitgaande dat de retailprijs idd $700 zou zijn).

Maar ze worden troch echt op internet aangeboden, nieuw, niet van de vrachtwagen voor 300 dollar. En ze hebben echt een chinees uurwerk anders zetten ze dat er niet bij. Dus misschien vergist de aanbieder zich?

Dus de conclusie is : Als het horloge aangeboden wordt voor $300, en ik kan het kopen voor $ 225 inclusief verzendkosten, is het relatief goedkoop, zeker gezien de huidige dollarkoers. Voor degenen die eveneens interesse hebben, svp contact opnemen.

Relatief inderdaad. Maar 225 dollar is nog steeds erg duur voor een dergelijk horloge.

Wat is dan een goede prijs voor een dergelijk horloge?

Ik denk zo tussen de 20 en 40 euro. En omdat het een oud merk is dat ze er voor misbruiken misschien wel 50?