Hulp gevraagd bij instellen G-Shock tijdzone

Goedemorgen,

Toen vanmorgen mijn the shock nog op wintertijd stond (want hij synchroniseert pas weer om 12 uur snachts) dacht ik even zelf een synchronisatie af te dingen met de atoomklok. Toen ik dat niet voor elkaar kreeg besloot ik hem handmatig te verzetten.

Aanvankelijk leek dat goed te zijn gelukt maar toen ik hem terug wilde zetten in de normale modus verschoof de wijzer weer een uur. Dus ik vrees dat hij nu in een verkeerde tijdzone staat.

Het boekje biedt niet veel soelaas en op internet kom ik ook niet veel bruikbaars tegen.

Wie kan mij helpen? Alvast dank.

Misschien te simpel maar… staat het DST wijzertje op ON of OFF ?

we zitten in tijdzone Parijs
en dat is momenteel UTC + 2

Was het maar zo’n feest. Hij is aardig van het pad af.

Foto zojuist genomen.

okay hij stond tijdens die foto op 09 voor half 4
klopte het aantal minuten 09 voor half wel ?
alleen de uren klopten niet ?
of bijvoorbeeld 9 minuten voor het hele uur ?

als het aantal minuten ook niet klopten dan
zijn je wijzers op de een of andere manier
niet meer gesynchroniseerd.

overal in elke tijdzone op aarde horen het aantal minuten voor het hele of halve uur namelijk gelijk te zijn.

Ik vermoed dat je DST-setting in het horloge op ‘off’ staat.
Die zul je ‘on’ of op ‘auto’ moeten zetten.

Na wat prutsen heb ik het toch voor elkaar gekregen.

DST op aan, timezone op Paris en hij doet het weer!

Eind goed al goed :slight_smile:

Heb ook even lopen zoeken.
Staat op Londen en die spelen niet mee.
Parijs deden ze onmiddellijk.

Dacht vannacht even een leuk filmpje te maken om twee uur. Ten eerste mislukt omdat ik heeeel slim een alarm (op mn telefoon, waar ik ook het filmpje mee ging maken) had gezet voor tien voor twee. Op snooze gedrukt en dus precies om twee uur ging weer het alarm en … daag filmpje.
Bij drie van de vijf horloges ging het goed en bij twee andere niet helemaal. Die kregen een soort van foutmelding ofzo. Vanmorgen weer gekeken en nu staan ze wel allemaal goed.

Ik heb vandaag 18 LCD en/of anadigi ingesteld,
en wonder boven wonder alles in één keer goed, Casio / lorus / Jacques Lemans / Pulsar / Commodoor,
allemaal gebruiken ze een andere methode
en meestal zijn er f*ckups maar dit jaar
had ik een engeltje op m’n schouder ::o

Niet zo bescheiden je kennis is enorm gestegen :smiley:

harb Schreef:

Niet zo bescheiden je kennis is enorm gestegen :smiley:

Maar omgekeerd evenredig aan mijn toegenomen
"kennis" is mijn bankrekening enorm geslonken door die Japanse zooi :?

Ik heb misschien hetzelfde of ander probleem!
Ik heb een g shock gwg 1000 die in de “auto” stand niet de zomertijd aangeeft wat ik eigenlijk toch wel verwacht van dit model! Moet ik nu ook naar bij de instellingen van de zomertijd naar “on “ om dit het te laten doen? Zou wel een teleurstelling zijn !