Hulp gevraagd bij metalen band op Breitling Superocean II 42

Damn, weer wat geleerd…

Door het toepassingen van de punt kan de pp eenvoudiger in het graatje van de kast glijden. Soort van zoeker!

De metalen banden sluiten erg strak aan en met een cilindrische tap aan de pp krijg je hem er zeer moeilijk aan.

Daarnaast is de totale lengte van de ingedrukte ipp net iets kleiner dan de ruimte tussen de beugels. Dit moet bij de metalen banden omdat ze zo strak passen dat je niet eerst een kant in het gaatje van de kast krijgt

13 likes

Zeer nuttige informatie! Heel erg bedankt!

Bedankt voor delen!
Dit wist ik niet.

Nu ik terug eraan denk. Had ik destijds met mijn Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388 ook andere pushpins mee gekregen. Waarschijnlijk om dezelfde reden.

De juiste pushpins en deze in de FF versie.

Hoe de stalenband te plaatsen:

1 like

Zoiets kan ook:

1 like

Precies dit. Is bij Omega ook het geval. Staal en rubber hebben elk hun eigen springbars. Verschillende maten dus, niet verder klooien maar even de juiste bestellen.

2 likes

:thinking:

Ik gebruik gewoon de pennen van mijn stalen band, voor de rubberen band van Omega. Past prima. Geen speling enzo, alsof het zo heurt.

Een soortgelijke ‘tweezer’ heb ik ook. Vooral makkelijk om de band te verwijderen. Maar uiteindelijk grijp ik telkens weer terug naar de Bergeon 6767.

Heb in het verleden zeer regelmatig gedoe gehad met pushpins van een Speedy (staal naar leer) en bleek toch echt dat het verschillende waren?

Misschien is dat bij de (huidige) Seamaster anders, want ze passen op beide perfect. Bij mijn Speedmaster Pro zat wel een kokertje met extra pinnen (zaten ook twee banden bij, NATO en de moonwatch strap). Heb er eerlijk gezegd niet op gelet of die pinnen anders waren. Dat zou best kunnen!

2 likes

Andersom zal (indien ze anders zijn zoals bij Breitling) het ook pas problemen geven. Pushpinnen voor leer/rubber passen niet icm staal.

2 likes

Nee hoor. Heb het nu net gecheckt - de Speedmaster op staal wordt geleverd met twee sets extra springbars, alle drie de setjes zijn hetzelfde. :slight_smile: En dat wil zeggen, zonder puntjes op de uiteinden; geheel vlak.

De twee extra setjes zitten nu in twee leren bandjes, de set die bij de (hier ongedragen) bracelet hoort zit daar nog bij. Bij Omega speelt het zo te zien niet dat er verschillende types zijn.

3 likes

Daar denkt @Triplock heel anders over. Ik wil verder niet stoken ofzo … :joy::joy::joy:

1 like

Ik geef maar even aan wat er in mijn Speedy-doos zat… :man_shrugging:

2 likes

Ik ben daarna trouwens wel een keer naar @emveezet geweest voor een oogmeting + leesbril.

4 likes

Mijn Apollo 11 50SS heeft 2 dezelfde sets springbars terwijl er een Velcro strap erbij zit maar het wordt toch geadviseerd om een strap toch op andere Springbars te zetten.

1 like

:+1:

ps. de juiste springbars kosten maar €3,5 per stuk.

Lekker is dat; help je topicstarter met tips maar reageren ho maar, alsof onze tips niet interessant genoeg voor hem zijn :thinking: