Hulp gevraagd bij metalen band op Breitling Superocean II 42

Hallo allemaal,

Onlangs deze blingbling metalen Breitling band aangeschaft voor de Breitling Superocean II 42 A17365.

Voorheen had ik er de rubberen Breitling Diver Pro 2 band op.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de metalen band erop te krijgen. Het lukt mij niet om de pushpin verder in te drukken dan dit. Waarschijnlijk omdat de ene kant niet in het pinhole krijg door de vorm van de endlinks en de lugs. Ik gebruik de Omega springbar tool die bij de Speedmaster zat. Via welke kant kan je bij de Breitling het beste de lugs met de endlink aanvliegen? Of heeft iemand andere tips en tricks hoe ik het voor elkaar kan krijgen. Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

1 like

Het lijkt er sterk op dat je pushpin te lang is Ralph

1 like

Maar op de rubberen band past het wel. En als ik ze er los in doe voor bijvoorbeeld een nato is het ook geen probleem…

Wat gebruik je om de pushpin in te drukken?

Omega Speedmaster springbar tool.
image

Bij andere horloges waaronder de Black Bay, Speedmaster en Seamaster geen probleem mee gehad.

Dat klopt… dan heb je meer speling. Heb je geen andere 20mm liggen? Staal en leder hebben een andere constructie pushpinnen

1 like

Ik had bij mijn Sinn hetzelfde issue, een springbartool was onvoldoende. Een knijpertje( goedkope versie van een bergeon) bood uitkomst.

Dat kan ook, check wle goed dat je geen speling krijgt.

Die heb ik ook nog liggen. Al even kort geprobeerd maar het leek erop dat de pushpin er niet in kan zonder eerst een pootje in het pinhole te krijgen.

Dan bestel ik liever even bij de AD originele Breitling pushpins. Kan het niet riskeren dat het horloge van mien pols klettert.

2 likes

Heb je die er niet bij gekregen? Dat is namelijk normaal wel het geval als je staal koopt bij Breitling.
Ze gebruiken echt andere pushpinnen voor staal dan voor leer.

Geef dat knijpertje nog eens een poging. Ik moest hem onder een bepaalde hoek vasthouden en de juiste grip vinden met mijn hand. Daarna zat hij er binnen no time op. Succes😎

1 like

Gewoon een beetje wrikken en lompe kracht…

Edit: net als met Oyster lijkt het hier dat je inderdaad met een tangetje het het makkelijkst gaat… aangezien beide kanten tegelijk moeten ingedrukt worden wil de bans tussen de lugs.

Soms werkt een heel klein beetje schuin duwen naar 1 kant ook wel. Zodat de pushpin aan 1 kant lichtjes wordt ingeduwd zeg maar.

Lastig er in betekent vaak nog lastiger er uit. Andere pushpins zijn aan te bevelen.

Gewoon rammen Ralph.
Niet zo benauwd.

Anders even een andere pushpin pakken.

2 likes

Gaat moeilijk omdat het de verkeerde pins zijn.
Pins voor staal zijn anders als voor rubber dus even nieuwe ophalen bij de dealert

2 likes

Sowieso met rubber achterlangs.

2 likes

De metalen band heeft push pinnen met een puntje als tap. De rubberen en lederen banden hebben pp met cilindrisch tappen.

14 likes

Dank alleen voor de reacties. Ik denk dat de conclusie is dat er andere pushpins voor nodig zijn.

Maar waarom?