Hulp gevraagd bij NA Thisy chronograph met EP movement

Daarnet na lang zagen :slightly_smiling_face: deze Thisy chronograph kunnen overnemen van een goede vriend verzamelaar,
Prachtig stalen kast van 37mm uit jaren 50.
Het binnenwerk is van Excelsior Park en zou EP 40 zijn, al is het volgens mij EP4.
Iemand die kan helpen bij identificatie van het binnenwerk, en of info heeft over het merk Thisy?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

11 likes

Fraaie vintage chrono; nooit gezien zo’n 45 minuten chrono, maar komt blijkbaar vaker voor. :sweat_smile:
Met het uurwerk kan ik je helaas niet helpen, geen idee wat het verschil is tussen een EP 40 en een EP 4
Gefeliciteerd met de aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

[
Even opgezocht, de EP 40 heeft een urenteller, dit is dus een EP 4. In 1938 is men hiermee begonnen.
Lees hier meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Pfoeh als je die ooit kwijt wilt. Stuur me een berichtje aub.

1 like

Zalige klok Matthias :ok_hand:

1 like

Trouwens sowieso voor de Franse markt uitgebracht (zie. Fab. Suisse)

1 like

Mooi hoor!!

Dit soort oversized chronos zijn hot op dit moment en daardoor helaas ook niet echt goedkoop meer.

1 like

Dit zegt Mikrolisk

Thisy Kalela SA Biel, Schweiz
Thisy Bonnouvrier &, Fils Levallois, Frankreich

Deze is te koop op Delcampe :wink:

1 like

Bedankt voor de info.
Lijkt me een EP 4-68

1 like

Logo en franse herkomst bevestigen het. Samen met de Fab. Suisse die uitsluiten in Frankrijk moest.

1 like

Zit ook wel een uitzonderlijk werkje in deze hé :slight_smile:

2 likes

EP haalt de meerwaarde (onterecht) nog niet van een VJ72 o.i.d.

1 like

EP versus vj22 toch zeker wel, en volgens mij de 3 subdials variant versus vj72 toch ook al hoor…
Venus178 haalt nog steeds meerwaarde niet (onterecht) versus de collega movements.

1 like

Naar mijn insziens nog altijd niet. Zie zeer veel EP passeren voor prijzen die lager liggen dan VJ22 based chronos. En al zeker de VJ72, een generische VJ72 levert veelal meer op dan bv een Gallet mc12

1 like

@septentrio @XXoF

Qua waarde, waar denken jullie aan?

Staal, 38mm? , pump pushers, en EP4

zeer benieuwd of ik delusioneel aan het worden ben of niet :wink:

1 like

De verschillen tussen de EP 4 en EP 40 plus veel afbeeldingen zijn hier te vinden,

http://www.faszination-uhrwerk.de/w/e.html

1 like

Staal, oversized, pump pushers en jaren '40 zijn allevier bij elkaar waarde verhogend.

Een EP uurwerk is een leuke bonus.

Ik schat de waarde in goede staat tussen 2500 en 3500 afhankelijk van waar je hem koopt, particulier of handelaar.

1 like

Pfoeh flink hoger dan ik hem inschatte dan toch.
1.3 a 1.5K zeg ik.

Wetende dat ik bv deze;
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/e/e/eed0828824a2b32e9030489ff4a6e93f77413c38_1_440x500.jpg
voor een 1.5K heb verkocht. (Geen pump pushers, wel dan weer een zwarte dial die een premium oplevert)

1 like

Mij lijkt de waarde eerder rond de 1000 euro dan rond de 3000 euro, maar ik zet mijn aanbiedingen dan ook blijkbaar steeds opnieuw te laag in de markt :stuck_out_tongue:

Ik zou wel eens willen zien wie er trouwens 3k voor geeft, valt volgens mij voor die prijs niet te slijten hoor, is meer dan je voor een cal. 11 chrono-matic panda zou betalen, en zo goed als waarvoor ik mijn 1966 Navitimer van de hand gedaan heb.

1 like

Een vriend van me heeft er vorige maand zo een met pumppushers en in iets mooiere staat verkocht voor 4k naar een italiaan.

In Januari 2016 werd op chronotrader een EP4 chrono aangeboden en binnen twee dagen verkocht voor €1950 en we weten allemaal wat de prijzen de afgelopen twee(!) jaar gedaan hebben.

Okay, op marktplaats of 2ehands lukt het nog wel om ze goedkoper te vinden maar bij verzamelaars onderling liggen de prijzen inmiddels al een stuk hoger.

1 like