Hulp gevraagd bij Seiko mod (bezel)

Hi, ik hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag.
Ik heb recentelijk een Seiko SRPD76K1 gekocht en daar wil ik graag een all black keramische bezel op zetten. Vooralsnog heb ik geen horloges gemod, afgezien van bandjes uiteraard.
Ik heb alles gekocht en online veel instructiefilmpjes gekeken over hoe je de bezel ring los klikt (meestal met de steeklepel op foto 2). Maar ik heb het meerdere keren (voorzichtig) geprobeerd maar ik krijg de ring niet los en durf niet meer kracht te zetten, bang om de kast te beschadigen.
Is er een handigheidje die ik kan proberen? Of ben ik gewoon te voorzichtig?
Tips zijn erg welkom, want ik loop nu een beetje vast…

Ik zou bij Cousins even wat beschermfolies kopen, die om dat tooltje en dan kun je met wat meer vertrouwen kracht zetten.

Edit:

2 likes

Thanks voor de tip!
Klinkt eenvoudig, ook al heb ik nu even niets bij Cousins nodig zou ik wellicht ook andere folie kunnen gebruiken. Maar heb je niet de “scherpte” van de tool nodig om tussen die hele krappe opening te komen?

Als die bezel er nog nooit af is geweest wrik ik eerst even met een stanleymes, ook in zo’n folietje, als het echt moeilijk gaat. Maar over algemeen lukt het bij Seiko bezels prima met zo’n caseback-opener.

Succes!

OK bedankt!

1 like