Ik heb een Vostok Europe Anchar titanium (in Oranje
) gekocht. Er zitten 3 banden bij en 2 bandwisseltools. Ik begrijp hoe ik de schroeven los krijg, maar vervolgens zit in de band dan nog de pushpin, of in ieder geval waar de schroefjes indraaien. Hoe krijg ik die er uit, maw hoe trek ik de band vervolgens los?
Hoor het graag, bvd en groet, Michel
misschien dat 1e schroefje niet helemaal los draaien
maar gebruiken om het geheel wat te verlengen en dan de andere kant m.b.v. dat half losse schroefje eruit drukken ?
Heb je een fotoātje?
Edit: heb het horloge even opgezocht. Kun je de band niet los trekken als de schroeven eruit zijn dan? Hoe moet het nog tussen de lugs klemmen als de schroeven los zijn?

En als ze er wel naar de zijkant uit moeten zou ik ze er uit drukken met een houten sateprikker of dergelijke.
Handige foto. Het likt er idd op dat ik de pin er met wat dwang moet uitdrukken. Ben meestal eerst wat voorzichtig. Ik ga het proberen, thnx.
Die ābuisjesā kunnen i.d.d. langer zijn dan de lugbreedte
en daardoor vast blijven zitten vandaar ook mijn opmerking om die schroefjes er in het begin niet helemaal uit te draaien dan kun je dat half losse schroefje als grip gebruiken om dat buisje uit de lugs te verschuiven
Ja ik begrijp het, moet zo lukken, bedankt!
Nou het is helaas redelijk kansloos. Ik ga er wel eens mee langs een horlogewinkel.
Hm⦠magrette en steinhart hebben op sommige klokjes een gelijksoortig systeem. En daarbij kan het bandje incl buisje tussen de lugs uitgetrokken worden, nadat de schroefjes eruit zijn.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk in elkaar zit.
ik heb het vermoeden dat die buisjes iets langer kunnen zijn dan de lugbreedte en dat er binnenkant opzij van de lugs boorgaatjes zitten waarbinnen die buisjes een beetje kunnen opschuiven,
bijvoorbeeld lugbreedte 20mm / buisjes 22mm lang /
boorgaatjes opzij vd lugs 2 x 3mm diep.
Michel Schreef:
Nou, we zijn inmiddels een stukje verderā¦
http://i70.photobucket.com/albums/i116/mcb1701/hor
loges/20140626_154350_zpsf8256061.jpg
(tu) duw je ze toch door de lugholes heen van 1 zijde ofzo?
Ja klopt⦠maar het aanzetten van de stugge leren band was ook weer niet eenvoudig⦠maar goed 
Michel Schreef:
Ja klopt⦠maar het aanzetten van de stugge leren
band was ook weer niet eenvoudig⦠maar goed
zo te horen uiteindelijk allemaal goedgekomen.