Voor mijn afstuderen (Msc in arbeids- en organisatiepsychologie) mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken. Hier zou ik jullie hulp bij kunnen gebruiken. Om duidelijk te maken waarnaar ik op zoek ben heb ik het EHBO lijstje ingevuld.
-stijl: net genoeg voor onder een pak, maar ook casual te dragen
-vorm: rond
-uurwerk: handopwind, automaat
-budget: max 1000 euro
-nieuw
-uitstraling: strak en modern.
-band: leer
-complicaties: datum, liefst chronograaf/stopwatch
-kleuren: wit of zwart
Afknappers:
-Romeinse cijfers
-Gouden details
-geen duiker of flieger
Verder heb ik liever geen Tissot omdat al veel van mijn vrienden en collega’s daarmee lopen.
Welke tips en suggesies hebben jullie bij mijn wensenlijst?
Gefeliciteerd met je het behalen van je MSc.
Wat je horlogewensen betreft, een nieuwe mechanische chrono voor onder de € 1000 zal moeilijk worden, tenzij je Chinees gaat shoppen…
Strak en modern in die prijsklasse, dan zit ik te denken aan:
Stowa
Meistersinger
en onze (Mick) Mooren natuurlijk
Loop anders eens door de Uhren Magazin catalogus, gratis te downloaden (na registratie):
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik heb even gekeken naar jullie suggesties en zeker de horloges van stowa zien er goed uit. De Stowa Marine vind ik ook erg mooi.
Van Hamilton ben ik over de jazzmaster maestro positief.
Misschien kan ik de uitstraling waarnaar ik opzoek ben beter omschrijven als: tussen modern en klassiek in.
Ik krijg die catalogus niet gedownload, ook niet nadat ik alle velden heb ingevul; ik krijg wel een mail van hen, maar daarna kan ik de catalogus nog altijd niket downloaden; hoe heb jij het gedaan; kon jij wel op dat rode hoekje klikken om te downloaden?
Een Nederlandse Pellikaan? Geen chrono maar wel Zwitserse automaat, wit óf zwart, leren band en binnen budget zodat er nog geld overblijft voor een extra band. http://www.pellikaantiming.nl/producten/
En een tip is om de woensdag/vrijdag ‘wat draag je vandaag’ topics door te bladeren. Hierin toont iedereen zijn klok en komen er ontzettend veel verschillende voorbij.
Zelf heb ik onlangs een Hamilton Jazzmaster Auto Chrono gekocht, die voldoet aan al jouw wensen en is er ook in het zwart. Voorzien van een zwitsers automatisch uurwerk. Ik heb er een unboxing filmpje van gemaakt, krijg je een goede indruk: