Hulp gevraagd bij zoektocht naar horloge

Zou die al voor de Christopher Ward gevallen zijn?

Dat is dus in grote lijnen de Tissot die ik had. Alleen dan met zwarte wijzerplaat… toch ook wel een plaatje.

Nee nog niet 100% gevallen voor de Christopher Ward.

Hij is mooi, betaalbaar maar ik weet alleen niet of hij mij mooi zal staan vanwege de bruine band en mauve-kleurige wijzerplaat. Een zwarte leren band staat het horloge trouwens ook mooi (foto’s van gezien) maar dan ben je een beetje aan morrelen aan het idee van de horlogemaker.

Maar jullie ideeen inspireren me wel! Ik ben zelfs al op ideeen gekomen die niet helemaal passen bij mijn eerste wensenlijst. Een zwarte wijzerplaat staat sommige modellen ook geweldig. Ik wilde die in eerste instantie niet omdat mijn vorige er een had. Maar het is toch wel een oerklassiek (lees: mooi) model. Hoezo wispelturig…?

Kijk anders eens wat “woensdag” topics door met de zoekfunctie. Mischien dat je wat leuks tegen komt, of opeens op andere ideeen komt.

Hallo,
pffffffffffffffffffffffffffffffffff… je bent zo veranderlijk als het weer.

Zo wordt het wel heel moeilijk, toch succes.

Groet Peter

haha, tsja iedereen heeft wel meerdere horloges op zn verlanglijstje staan,…zeker als je er maar een wilt uitzoeken, lijkt me heel lastig!!

Nee joh. Sinds ik wat meer openminded ben, is het juist veel gemakkelijker geworden.

Hoewel dat misschien niet zo lijkt kan ik heel snel beslissingen nemen. Ik heb alleen wat modellen nodig om uit te kiezen. Binnenkort zet ik alle foto’s van aantrekkelijke modellen op een rij. Plaats ik voor de voor mij belangrijke kenmerken een plus of min en dan ben ik er binnen enkele minuten uit.

Ik heb vandaag een supermail ontvangen van Christopher Ward (of een van zijn medewerkers?). Geweldige bak info binnen 1 werkdag.

Zo wordt het model Malvern niet gestopt bij het introduceren van de nieuwe modellen. Zo lang ie verkoopt wordt er geproduceerd.
Er is een forse wachtlijst voor de Malvern door enorme animo vanuit forums uit VS, Korea en Nederland.
Christopher kan verschillende soorten horlogebandjes leveren bij de Malvern (terwijl ik dacht van niet).
Voor mensen die de Malvern nog te duur vinden is het bij vriendelijk vragen mogelijk een preowned versie te krijgen voor minder geld.
Wist je dat Christopher Ward (of die medewerker van hem) een Nederlandse vrouw heeft?
Et cetera, et cetera…

Leuk om te horen, en dat pre-owned wat houd dat precies in is dat incl. Cadeau box etc?

Het is eigenlijk helemaal niet netjes om een uit een mail te citeren. Maar goed vrij vertaald komt het neer op het volgende:

Zo nu en dan sturen mensen hun horloge terug… doorgaans omdat ze toch niet helemaal happy zijn met het principe van een automatic. Deze worden gecontroleerd en opgepoetst maar worden niet meer als nieuw verkocht. Als je dit aangeeft kun je voor zo’n horloge in aanmerking komen en betaal je dus een gereduceerde prijs.

Of er een box bij zit weet ik niet… Maaruh zo’n doos staat bij bij toch binnen de kortste keren ongezien alleen nog maar stof te vergaren.

HET ONMOGELIJKE IS GEBEURD!! Mijn Tissot automatic is terug! De buurvrouw is het horloge terug komen brengen. Haar kleine dochter had het horloge meegenomen… leuk speelgoed met bewegende delen en prachtige schitteringen van de uuraanduidingen…

Door dit forum ben ik inmiddels toch wel erg enthousiast geraakt over de aanschaf van een nieuw horloge. De uiteindelijke uitslag is voor mij in ieder geval buitengewoon verrassend. Ook voor mijn vriendin trouwens want die was bang dat ik weer voor tig honderd euro een horloge ging kopen.

Het worden twee horloges! Eén die wel voldoet aan mijn oorspronkelijke wensen en één die er totaal niet aan voldoet:

De laatste heeft met jeugdsentiment te maken (heb de oorlog niet meegemaakt hoor). Slaat ook nergens op, is puur emotioneel, valt lastig uit te leggen aan mensen die mij niet kennen.
Is ook geen superhorloge, volgens mij de goedkoopste Junkers, quartz met Ronda uurwerk. Model is gebaseerd op de hoogtemeter van een oude Junkers kist. Geeft Junkers gek genoeg niet in hun beschrijving aan maar dat weet ik uit ervaring.

Iemand nog technisch commentaar op deze Junkers? Qua model zullen er waarschijnlijk verrekte weinig voorstanders op dit forum rondlopen.

Allen hartelijk voor jullie inzet! Eind goed, al goed.

Vind het erg leuk om te horen dat je je oude horloge weer terug hebt.
Ik heb de Junkers even bekeken en vind het een mooi horloge, mooie kast en mooie wijzerplaat.
Ofterwijl je hebt 2 mooie horloges geselecteerd :wink: Of koop je ze allebei:P

Zijn de prijzen van de Malvern nou gestegen? Eerst was 'ie toch 99 pond?

Ja, je lijkt gelijk te hebben. Op de website van CW is de Malvern sinds gisteren plots 157,01 pond!!! Das een forse prijsstijging en een belachelijke afronding.

Nog steeds niet duur maar toch. Lekker dan…

Ik snap overigens ook niets van die andere prijzen… Op de website staat letterlijk aangegeven: “The Malvern Chronograph from 99 to 227,22”

Zou de site soms gehackt zijn???

227 pond is dan weer best duur, volgens de huidige koers ongeveer 363 euro,…
( waarbij 1 pond 1,60 euro, dat rekende de abn mij vorige week)

Neosis, je hebt een PM. :slight_smile:

Door de forse prijsstijging van de CW Malvern laat ik deze maar aan mij voorbij gaan. Het horloge gaat door de plotselinge prijsstijging circa EUR 250,- kosten (incl verzending). Nog steeds niet te duur maar tenslotte heb ik mijn Tissot weer terug en is de noodzaak voor een nieuwe dus minder.

Ik heb dus de Junkers besteld voor slechts EUR 106,03 (incl verzending). Nu ik nog eens extra ben gewezen op de nauwkeurigheid van de Ronda 509 (-1/3 tot + 2/3 sec/dag) en het mooi opgelegde Junkersembleem (in plaats van een geprint embleem) vind ik het toch een leuke aanwinst.

Dan kan ik mijn Tissot automatic voortaan goedzetten met de Junkers quartz. Haha…

Jaap-Wim Schreef:

Neosis, je hebt een PM.

Sorry, een “PM” is dat ernstig? Moet ik mij zorgen gaan maken?

Haha, nee. Dat is een Private Message oftwel een Privé Berichtje.

Moet je ff kijken bij je Inbox, ik heb je een berichtje gestuurd met misshien wel een interessant aanbod.

Neosis, heb je dan die Malvern met zwarte band en zwarte wijzerplaat besteld, of alleen zwarte band en dan die gebroken wit wijzerplaat? Want die met zwarte wijzerplaat is wel erg mooi, daar wil ik wel meer van zien.
En hoe zit het met die EEC, heeft dat te maken met binnen Europa en buiten Europa? (133 of 157 pond)

Als je horloges binnen zijn willen wij natuurlijk wel foto’s zien he?