Hulp gevraagd bij zoektocht naar horloge

Beste horlogeliefhebbers,

Voor het eerst in mijn leven een horloge kwijtgeraakt. Een mooie Tissot is verloren gegaan… ik hoop dat ik er iemand blij mee heb gemaakt want ik vind het sneu als een dergelijk mooie automatic ergens ongezien in een bos ligt weg te teren zodra de gangreserve op is.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw horloge maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik weet heel goed wat ik WEL wil en vooral ook wat ik NIET wil. Mijn omgeving zegt dat ik met mijn wensen en aversies nog maar een beperkt aanbod overhoud. Maar… er zijn blijkbaar meer horlogemerken dan zij vermoeden!

Kunnen jullie helpen bij het vinden van een mooi klokje??

Ik wil WEL:

  • een horloge van max € 350,- (ik weet het ’t is niet veel in de klokjeswereld…)
  • een overzichtelijk horloge (noem het sober)
  • een horloge dat toch iets aparts uitstraalt, (bijzondere layout aanduidingen, vuurrode secondenwijzer, etc.)
  • een horloge voor alle dagen
  • een reguliere kwaliteit (geen namaak, Chinese rommel, etc.)
  • een rond model (max 42 mm)
  • een zilver(kleurige) / metaalkleurige behuizing
  • lichte kleur wijzerplaat (wit, off-white, metaalkleurig, etc.)
  • lederen band (liefst zwart)

Ik wil NIET:

  • een groot protserig apparaat (zoals Breitling of Rolex al kan ik die toch niet betalen)
  • een drukke wijzerplaat met een scala aan wijzertjes
  • een schuifring
  • geen goud(kleurige) accenten

Het volgende maakt me niet uit:

  • gangwerk, al heb ik een zwak voor automatic en handmatig opdraaien
  • datumaanduiding, erg handig maar geen must.
  • lichtgevende aanduidingen, ook erg handig maar geen must

Als je een mooi horloge weet dat niet aan al mijn wensen voldoet. Schroom niet en meld het gewoon! Gezien mijn lange waslijst aan wensen zal het uiteindelijk toch wel een compromis worden.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast super bedankt voor het meedenken. Ik zal jullie reacties volgen en becommentariëren.

Kijk eens op de site van Marley (Sayin Watches):
http://www.sayin-watches.com/home.php?markid=31&bildid=793&adminid=&sprache=3&seite=3
Ik weet niet of de link het doet, maar bij het merk Zeno. http://www.zeno-watch.ch/
Ook Tissot heeft misschien wel iets wat aan jouw eisen voldoet.

Succes!

Als je hier al hebt rondgeneusd, dan ben je vast het merk Poljot al tegengekomen. Kijk eens op poljot24.de
http://www.poljot24.de

Succes met je keuze…! Hierbij mijn (voorlopige) bijdrage:

De volgende horloges voldoen aan bijna al jouw wensen behalve:

  • lichtgevende aanduidingen, ook erg handig maar geen must

Stowa Antea zonder datum (299 euro):

Stowa Antea met datum (299 euro)

Neosis Schreef:

Ik wil WEL:

  • een horloge van max € 350,- (ik weet het ’t is
    niet veel in de klokjeswereld…)

  • een overzichtelijk horloge (noem het sober)

  • een horloge dat toch iets aparts uitstraalt,
    (bijzondere layout aanduidingen, vuurrode
    secondenwijzer, etc.)

  • een horloge voor alle dagen

  • een reguliere kwaliteit (geen namaak, Chinese
    rommel, etc.)

  • een rond model (max 42 mm)

  • een zilver(kleurige) / metaalkleurige behuizing

  • lichte kleur wijzerplaat (wit, off-white,
    metaalkleurig, etc.)

  • lederen band (liefst zwart)

Ik wil NIET:

  • een groot protserig apparaat (zoals Breitling of
    Rolex al kan ik die toch niet betalen)
  • een drukke wijzerplaat met een scala aan
    wijzertjes
  • een schuifring
  • geen goud(kleurige) accenten

Het volgende maakt me niet uit:

  • gangwerk, al heb ik een zwak voor automatic en
    handmatig opdraaien
  • datumaanduiding, erg handig maar geen must.
  • lichtgevende aanduidingen, ook erg handig maar
    geen must

Als je een mooi horloge weet dat niet aan al mijn
wensen voldoet. Schroom niet en meld het gewoon!
Gezien mijn lange waslijst aan wensen zal het
uiteindelijk toch wel een compromis worden.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast
super bedankt voor het meedenken. Ik zal jullie
reacties volgen en becommentariëren.

Kijk eens naar de horloges van Aristo.
De Nederlandse importeur Rutten watches heeft er een groot aantal op zijn site staan.
Bij de herenhorloges vrij veel automaten onder de €350.
Bij de handopwinders een fraai plat horloge met een Pesseux 7001 uurwerk er in.
Ik heb zelf 2 Aristo horloges met een ETA 2824-2 uurwerk er in. Ze lopen prima en de afwerking is goed.

Wat een snelle vondst! Prachtig die Bauhaus-stijl. Erg mooi en voldoet inderdaad aan veel van mijn wensen.

Ik noteer hem op mijn lijstje al vind ik hem wel erg fijntjes overkomen door de dunne wijzers en uuraanduidingen.

Opmerkelijk trouwens met of zonder datum is dezelfde prijs…

Die Aristo-horloges doen me veel denken aan Aeromatic 1912 (vermeend plakmerk). Is dat terecht of zet ik de wereld nu op zijn kop?

Een ander alternatief. Vele forumgebruikers genieten al van deze schoonheid en dat voor een waanzinnige prijs.

Christopher Ward: The Malvern Automatic
voor rond de 140 euro de uwe :wink:

is di wat?

Heb ik inderdaad al bezocht. Zitten een paar horloges bij die in de richting komen… maar veelal te heftig van uitstraling.

Verder ben ik een beetje huiverig voor de aanzienlijke afwijking van uurwerken.

Wauw! In één klap in de hoogste regionen van mijn lijst beland.

Maar zo’n horloge voor zo weinig geld… enig idee van recenties van de dagelijkse gebruikers? Ik ga bijna denken dat er iets niet klopt.

Nee, eigenlijk niet. De twee soorten stijlen van de cijfers en de kleur van de wijzerplaat vind ik niet mooi…

Smaken verschillen, maar bedankt voor het meedenken!

Hallo Neosis,

Kijk eens op deze site http://www.mondaine.ch/ .
Witte wijzerplaat, rode sec.wijzer. ziverkleurige behuizing en een zwitsers kwaliteitsmerk.

Groet Peter

P.S. laat je me het weten als je het wat vind?

Ik zat al te wachten op iemand die met Mondaine aan zou komen zetten. Het past namelijk helemaal bij mijn beschrijving en inspireert me wel! Ik heb de site uiteraard al eens helemaal bekeken.

En ja, ik moet zeggen het blijft een mooi ontwerp. Maar omdat het iets te simpel is en omdat ik al ooit een dergelijk horloge heb gehad (volgens mij een kopie en geen echte) laat ik het aan mij voorbij gaan. Dus de spijker op zijn kop en toch niet…

Dat wil zeggen…Gezien de prijststelling denk ik dat ik ooit nog wel weer zo’n klokkie wil voor erbij omdat ie gewoon mooi wordt van soberheid.

Tot nu toe alleen maar positieve geluiden over dit horloge gehoort. Is ook 2 x een inkoopactie voor geweest op de Nederlandse horlogefora. ETA2824 onder de motorkap dus ;)…

Ja ik zie het. Ik heb ook nog even verder rondgestruind op internet en kom alleen positieve verhalen tegen.

Toch vreemd zo’n kleine horlogemaker met kwaliteitsproducten en oog voor detail die voor zo weinig zijn producten van de hand doet.

Het lijkt erop alsof er maar twee herenmodellen zijn. Iemand enig idee of er meer moois van Christopher Ward bestaat?

Meer is in ontwikkeling… Ik denk tevens ook dat als de nieuwe uitkomt dat deze niet meer te krijgen is.

Ook mooi. Heeft qua sfeer wel iets weg van de Christoph Ward. Is alleen wat sjieker… en 2x zo duur.

Het verbaast me dat deze nog niet is genoemd:

de Tissot Lelocle (ik ben er heel tevreden over)

ja die is ook mooi!