Ik heb hier een, bij de aankoop van mijn Breitling verkregen, pro diver band. Ik wil hem verkopen, maar alleen met de wetenschap dat de band 100% echt is! Dus nu is mijn vraag aan experts, aan de hand van de foto’s en beschrijving, is deze ban echt? Of fake?
De band is 22mm bij de aanzet en 20mm bij de gesp. De band is zeer soepel en ruikt niet naar rubber maar heeft een bijzonder geurtje (fris) de kwaliteit van de band vind ik persoonlijk zeer hoog. De gesp/sluiting is mat/geborsteld.
Dit kende je vast al. Sommige details lijken iets anders, maar dat kan prima door de fotohoek komen. Het enige wat ik niet eerder heb gezien is dat de buckle mat is.
Heb dezelfde band (met 100% garantie dat ie origineel is) en die ziet er compleet identisch uit, inclusief geborstelde gesp en is absoluut geurloos (net zoals de echte Tropics).
Ook de hoge afwerkingsgraad die ik op je foto’s zie klopt exact met mijn band.
Ik denk dus dat dit een origineel en geen namaak is.
Op Marktplaats heb je een knakker die deze band voor 80 euro aanbiedt. Volgens mij kan dat niet als ze origineel zijn. Breitling staat bekend om zijn hoge prijzen voor banden.
Ik heb de nieuwere (zonder gaten) rubber band bij mijn superocean 42. De sluting is gepolijst en heeft een opgelegd logo ipv gegraveerd.
Dit kende je vast al. Sommige details lijken iets
anders, maar dat kan prima door de fotohoek komen.
Het enige wat ik niet eerder heb gezien is dat de
buckle mat is.