Hulp gevraagd, Ciny chronograph 70 ies

Goedenavond HF,
Ik heb in granada een city chrono gevonden.
Wel aparte chrono maar een onbekend merk maar nog nooit verkocht en dus nog helemaal nos

Is dit een goed caliber?

Uploaden: 20210910_195140.jpg…
Wat zou de waarde zijn?

1 like

Valjoux 773x zo te zien, het uurwerk is al 150 euro waard.

4 likes

Je 2e foto is niet goed upload.

Model + plaat is wel belangrijk.

1 like

Prima uurwerk!

1 like

@Ruud oh dank de wijzerplaat nogmaals. @Chillekasper valjoux? zeker?

2 likes

Inderdaad Valjoux 7730 of iets.

1 like

Indien NOS, wel een servicebeurt incalculeren.

Heb ooit eens een fenomenale NOS Omega van een forumlid geserviced. Hij had hem net, en wilde de tijd verzetten. Meteen twee tandwielen aan gort - zaten vastgekoekt. Met dank aan weer een ander forumlid kon ik het oplossen.

Een goede 7730/33/34 service kost je minstens pakweg 250 euro inclusief opwindveer, ex onderdelen.

7730 is zonder secondenteller-rem, 7733 is de meest voorkomende - met rem, 7734 is met datum. Onderdelen worden schaars maar zijn er nog wel, stuksprijs is vaak al hoog - en meestal gebruikt.

Met alle respect is dit echter wel een horloge dat niet snel rendabel doorverkocht zal kunnen worden. Daar is het simpelweg niet aantrekkelijk genoeg voor.

2 likes

Onbekend merk, geen mooie kast en plaat is inderdaad killing voor de waarde van zo’n VJ chrono. Is de kast staal of verchroomd?

1 like

Wil je met ons delen wat de vraagprijs is?

1 like

Goedenavond,
Vraagprijs is 300 Euro, dus met service inderdaad lastig denk ik.
De kast is erg licht, lijkt wel Aluminum maar ik gok dat het verchoomd metaal/staal is.

1 like

Lekker laten liggen. Paar honderd meer uitgeven, en je hebt er een die er wel aantrekkelijk uitziet. De meeste Poljot chrono’s zien er al mooier uit dan deze.

Kijk, het kan zijn dat je hem zelf mooi vindt. Maar ik denk wel dat je in de minderheid bent. :wink:

Hier 5 jaar terug 350 voor betaald, maar de foto is wel na een eigen service en restauratie/NOS wijzers. Dus ik begrijp dat het lastig wordt inmiddels…

…mis deze wel. Net als de hele rest van de collectie meegenomen door een ongenode gast tijdens mijn vakantie, 2019.

2 likes

Ha die Peter, hij is wel funky, maar ik heb zelf mijn twijfel wilde graag checken.
Een valjoux is leuk maar dan moet ie eigenlijk al een service gehad hebben en echt top zijn.

Ik zie eigenlijk een bevestiging van mijn eigen indruk terug komen.

Thanx Hf ers.

1 like

Die foto doet me wel pijn, waarom een kast op de zijkant in een metalen klem spannen?

Als er niets anders is om hem te klemmen voor het openen doe er dan eerst een doek in en dan het horloge.

3 likes

Heb zelf ook precies zo’n opener gehad. Klem is van alu, dus dat gaat wel goed. Maar oogt pijnlijk, mee eens. :wink: Inmiddels profi Horotec-spul hier.

3 likes

Neuhhhhhh! Is mijn ex gejat?

De 773x-s zijn redelijk eenvoudig te servicen. Op het draadje van USSR horloges vind je wel iemand die een Poljot 3133 een beurtje kan geven (ben de naam even kwijt). Iemand die een 3133 kan servicen, kan dat ook bij een Valjoux 773x.

2 likes

@slls hoi hans, das denk ik vouwfietser.
Ik heb een buran met een 3133.


Mooi horloge maar ben niet onder de indruk van de componenten van de chrono.
In vergelijking met een venus 170 of 185 is het nogal kwetsbaar. Als tie werkt loopt het perfect hoor maar het is wel erg Dun allemaal.

1 like

Even voor @vouwfietser sprekend…… :see_no_evil: dat is hij niet….
Qua Russen is hij wel de man die geblinddoekt met één hand op de rug gebonden een Vostok kan servicen!

2 likes

Ah oké dank je.