Hulp gevraagd: Defect in Citizen Aqualand CO22

Hoi… Ik hoor mijn naam

C022 ect heeft allemaal het zelfde uurwerk. Ik heb meerdere donoren liggen. Maar 80% heeft de print stuk. Daarna is het het uurwerk wat service nodig heeft.

3 likes

Citizen is iedergeval end of life voor deze uurwerken.

Op eBay staan nog wel Coils dacht ik.

Ohm ipv kilo ohm. Niet veel weerstand hoor, koper draadje hé.

Coil is niet meer beschikbaar bij Boley, zie onderste item

Je zou Peter Klemann in Haarlem kunnen proberen. Hij is officieel servicepunt voor Citizen duikers. Heeft wellicht nog wel wat liggen…?

2 likes

Stamm Reiswijk is het enige adres voor citizen duikers dacht ik.

Maar zo als gezegt, ik heb er meerdere liggen.

Dank voor de link, vooral vanwege het apparaatje dat deze man zelf ontwikkeld heeft! :+1:

@aqualand Succes met het vinden van een geschikte donor, dat gaat natuurlijk lukken! (met een beetje geduld)
Dit horloge is inmiddels een echte klassieker

1 like

Dank voor je hulp Bart!

Grtz
Bert

Dank allemaal voor het meedenken, echt helemaal TOP!

@Inca heeft aangeboden naar de spoeltjes te willen kijken. Leve dit forum!

Grtz
Bert

Maar daar kan je zelf niet je horloge naar toe sturen. Dat moet via een Citizen dealer gaan.

2 likes

image

Helaas kan ik je met je horloge niet helpen. Heb overigens zelf ook nog een Aqualand die het niet meer doet. Maar hecht verder te weinig waarde aan dat horloge om er ook maar iets mee te doen.
Jij in ieder geval succes met de jouwe.

Ja dat is ook zo. Even vergeten. :sweat::pray:

1 like

Even weer een oud topic uppen. Ik heb een c022 die na vervangen van de batterij niet loopt. Het analoge en digitale deel beide niet. Ik heb het uurwerk kort gesloten met het AC deel. Zijn er verder nog dingen die in kan doen of proberen. Of heeft het uurwerk een reparatie nodig?

1 like

Ik will hem well checken voor je, maar ik kan je al garanderen dat de print stuk is. Niet te fixen zo ver ik weer.

En reparatie is als ze hem aan nemen duur en duurt lang.

1 like

Helaas, dat is jammer. Ik hoopte dat hij met nieuwe batterijen weer zou weer werken maar dat is bij horloges van deze leeftijd vaak tricky. Bedankt voor het aanbod, maar ik heb niet zoveel zin er veel tijd en geld in te steken.

Ze zijn heel gaaf. Maar eerlijk gezegd moet de staat dan ook gaaf zijn. Afgeragd zijn ze er met bosjes. En kom je ze soms tegen voor een prikkie.

Ik ga dit even volgen. Spoelen heb ik meer dan eens gerepareerd, maar dat waren gitaarelementen zoals hieronder. Geen idee in hoeverre dat makkelijker is dan de spoel in een horloge.

[Edit] Never mind, ik zie dat dit topic al oud was.

afbeelding

1 like

Oneindig veel makkelijker denk ik. Formaat is niet te vergelijken

Het gaat niet om het formaat, maar om de dikte van het gebruikte koperdraad. Dat is bij een gitaarelement héél dun, mogelijk net zo dun als in een quartz horloge (ga ik bekijken).

Ook heb je meer windingen, wat het zoeken naar een defect stukken lastiger maakt.

1 like

Hallo, ben nieuw op dit forum.

Ik heb mijn Citzen Aqualand van de jaren 90 weer gevonden.
Heeft wel de nodige beschadigen opgelopen in de heen.
Nu iig 3 batterijen besteld en kijken of ik hem tot leven kan krijgen.
Daarna zou ik graag hem wat mooier willen maken.
Iemand ideeën over Parts?

Glas
Bandje

En zou graag een zware gouden versie willen bemachtigen, de titanium versie.

1 like