Van mijn vader heb ik jaren gelden ee gouden Lincoln horloge ge-erft. Inmiddels langs vele horlogemakers ne juweliers geweest die allen aangeven het horloge niet meer te kunnen maken. 1 horlogemaker - regio Rotterdam - gaf aan voor 1000 euro het horloge te kunnen maken. Nu lijkt mij dat vrijveel daar het volgnes mij een zeer eenvoudig uurwerk is. Het is ene gouden horloge met vooral emotionele waarde. Technisch stelt het volgens mij niet heel veel voor.
Ik wil het horloge laten refurbishen / opknappen: nieuw of gemaakt uurwerk, polijsten, nieuw glas. Wie kent hier een goed adres voor?
Dat uurwerkje is een vrij standaard ETA.
Als je het nummer rechts op de foto naast de batterij even bekijkt kun je dat op ebay gaan zoeken.
Zo nodig koop je een donortje voor enkele tientjes.
1000 Euro lijkt mij absurd.
Dat is het horloge hooguit aan goud waard (als de band ook massief is).
Glas lijkt mij best goed. Waarom wil je dat vervangen?
Polijsten raad ik zelden aan, je haalt materiaal weg. Je zou heel lichtjes met een poetsdoekje het een heel klein beetje kunnen poetsen, dat zal al het nodige schelen.
Dit type band is wel een verzamelplaats voor vuil en huidresten. Dit een paar rondjes in de ultrasoon laten doorbrengen zal ook veel schelen.
Als dat je wat te ingewikkeld is als niet kenner… Er is vast wel een zelfstandige horlogemaker te vinden op dit forum die een donor uurwerkje voor je wil opsnorren en plaatsen voor 300-400 euro toch?
Eens, maar ik wil ook niet op de stoel van onze HF horlogemakers gaan zitten en namens hun een prijsopgave gaan doen, dus misschien iets ruim ingeschat. Punt is dat het best voor een redelijke prijs moet kunnen
ETA 940.111 zeer oud (voor een quartz)en als het electroblok stuk is kun je een vervanger plaatsen maar de vraag is hoe betrouwbaar dat is ze zijn allemaal goed oud.