Hulp gevraagd: erfstuk van mijn vader laten repareren

En laat even een recensie achter van deze als je wilt in de cat. ‘ervaringen met’. Help je mede forumleden onnodige problemen besparen :wink:

We gaan al rap naar beneden maar voor het enkel uitwisselen van een quartz uurwerk nog steeds een hoop centen.

2 likes

Quarz. Grappige spelling

2 likes

Eens, maar ik wil ook niet op de stoel van onze HF horlogemakers gaan zitten en namens hun een prijsopgave gaan doen, dus misschien iets ruim ingeschat. Punt is dat het best voor een redelijke prijs moet kunnen

Dat lijkt mij ook.

1 like

ETA 940.111 zeer oud (voor een quartz)en als het electroblok stuk is kun je een vervanger plaatsen maar de vraag is hoe betrouwbaar dat is ze zijn allemaal goed oud.

2 likes

Misschien een domme vraag, maar heb je al een nieuwe batterij geprobeerd?

2 likes

Ik heb een stuk of 9 perfect lopende gen. 1 quartzen.
Die e-blocks gaan soms zo 50 jaar mee.

Misschien kan horlogemaker Bart je wel helpen.

Ah, super; ga ik dat eens proberen. Het glas is gebarsten, precies boven de datum aanduiding. Dat zie je niet echt goed op de fotos

1 like

yes, velen zelfs. Uurwerk is ook al paar keer doorgemeten met conclusie “dood”

Ik zou eerst even de link van @Beavis lezen.

Dit lijkt niet op te gaan. Volgens horlogemaker Bart kosten ze al snel €200 en is het misschien niet eens nodig…

Nu zie ik op die kaart dus die horlogemaker staan die het voor 1000 wou doen. Wil niet gelijk iemand aan de schandpaal nagelen…

1 like

Voor €1000 kun je deze kopen…

Het uurwerk eruit halen en in jouw horloge laten zetten, deze er bij kopen voor de leuk:


En geld overhouden voor een etentje en een volle tank.

Dus een iets kritische recensie lijkt me wel terecht

1 like

Movement ziet er fubar uit maar volgens de advertentie loopt ie

Doen.

:popcorn:

2 likes

Oskam

1 like

Ik heb Bart een bericht gestuurd; ziet er goed uit allemaal. Dank voor de tip!!

2 likes

Lijkt me dat hij er geen zin in had.

1 like

Lijkt me dat deze meneer aansloeg op de term ‘erfstuk met emotionele waarde’… maar misschien ben ik wat cynisch

2 likes