* Hulp gevraagd * Garmin Instinct gegevens niet uit te lezen?

Goedemorgen allen,

Het volgende doet zich voor; ik heb een leuke Garmin Instinct 1 overgenomen en wil nu data uitlezen via GarminConnect.

Zodoende;

  • Garmin Express gedownload zodat ik op laptop e.e.a. inzichtelijk zou moeten hebben
  • De Instinct gekoppeld en gesynchroniseerd, gaat allemaal goed.
  • Vervolgens naar de internetpagina van Garmin Connect gegaan, ingelogd en daar staat de Instinct maar geen enkele gegevens beschikbaar??
    Ik zie wel de instellingen v.w.b. lengte, gewicht etc, dus er is connectie maar ik krijg verder geen data.

Ik heb inmiddels alles geprobeerd maar het lukt me niet… :frowning:
Ook op telefoon geen gegevens helaas.

Ben er een paar dagen mee doende geweest maar kom er niet uit, help! :blush:

Wie heeft een idee?

Bvd!

1 like

Heb je al geprobeerd om het horloge opnieuw naar fabrieksinstellingen te resetten en via de smartphone app alle updates te te voeren?

2 likes

Inderdaad al gedaan; ook twee verschillende browsers en laptops geprobeerd, de Garmin ontkoppelt en opnieuw aangemeld, maar geen data… :thinking:

Garmin connect app op je telefoon zetten, horloge toevoegen en syncen

Al gedaan, en werkt qua toevoegen en synchroniseren ook prima, ook v.w.b. Express op de laptop, dat stuk zit wel goed.
Vervolgens via GarminConnect (of telefoon) de data (stappen, calorieën) etc inzien werkt helaas niet.

Die moeten dan ook wel zichtbaar zijn in je telefoon (zie foto). Selectie moet ook actief staan in je garmin watch

Ik zie de gegevens wel in mijn Garmin, niet op laptop of telefoon.
Wat bedoel je precies met “selectie moet actief staan”?

Je zou zeggen dat als je de selectie op je garmin ziet, je dit ook in connect moet zien. Ik verwacht dat synchroniseren niet goed gaat. Met andere woorden: horloge verwijderen uit garmin connect. Beiden opnieuw opstarten en daarna watch toevoegen. #andersweetikhetniet

1 like

Ik kom er helaas ook niet uit, hoop dat iemand me hier verder kan helpen.
Zou zo moeilijk niet moeten zijn maar iets werkt niet goed :frowning:

Zelf heb ik goede ervaringen met de Garmin support afdeling. Je kunt ze bellen op 035-7994055.
Ik hoop dat het lukt.

2 likes

Ik heb zojuist een chat met hen gehad, mogelijk zou het kunnen dat “activiteiten tracken” op het horloge niet aan stond (volgens mij wel :blush: ) maar het advies om morgen in te loggen op Connect, dan zou alles inzichtelijk moeten zijn :crossed_fingers:

We gaan het zien!

2 likes

Helaas, alles stond al goed qua instellingen maar geen gegevens uitleesbaar.

Ik doe toch nog hier een oproep; wie heeft enig idee?? Zowel op telefoon als op laptop geen gegevens inzichtelijk.

Komt dit vaker voor? Iemand ervaring?

Heel vreemd. Ik heb heel wat kennissen die met Garmin werken en dit probleem heb ik nog nooit gehoord. Heb je via Google al eens naar gelijkaardige vragen gezocht? Soms heb je maar 1 iemand nodig die hetzelfde voor had.

1 like

Staat je garmin rechtsbovenin je telefoon app met een klein groen stipje? Wat gebeurt er als je op het sync cirkeltje ernaast klikt?

Heb je je bluetooth al een keer uit en aan gezet?

En anders zou app updaten en opnieuw koppelen mijn advies zijn. Maar bel vooral met Garmin, zijn super behulpzaam.

1 like

Goedemorgen,

Ja, dat klopt allemaal, opnieuw aangemeld, horloge gereset, alles doet het lijkt het goed, maar geen data inzichtelijk. Ben nu wederom met Garmin aan de chat :crossed_fingers:

Inderdaad al flink gegoogled, maar kom telkens op hetzelfde; opnieuw koppelen, resetten, etc, maar alles gedaan, en t/m synchroniseren gaat het prima, raar genoeg wordt het horloge (incl. serienr) wel gezien door Connect (op laptop) maar er komen geen gegevens tevoorschijn, stappen, hartslag, dagelijkse gegevens, niets…

In het kader van stomme vragen stellen: het klinkt bijna alsof je connect app gekoppeld zit aan een ander account. Neem aan dat je dat al gechecked hebt? Wellicht ooit een oud account gehad?

Ik heb eigenlijk nooit gezien dat na het syncen data niet in Connect komt. Wel in het verleden wat spotty verbindingen met Garmin Edges, maar dat werk nu eigenlijk ook altijd wel.

4 likes

Dat blijkt niet zo’n stomme vraag :wink:
De oude eigenaar had ‘m nog als vindbaar staan in zijn telefoon, en daarmee was voor mij niets inzichtelijk. Dus toch een oud account…

Garmin tipte me dat de Instinct nog gekoppeld was aan het account van de vorige eigenaar.

Iedereen; bedankt voor de tips en het meedenken, wellicht heeft een komende Garmin eigenaar wat aan deze post :sweat_smile:

7 likes

Volgende keer gewoon een nieuwe kopen man…

Ik heb nog 150000 ing rentepunten… had geroepen :joy:

1 like