Hulp gevraagd, horloge voor mn vriend

Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Mijn vriend en ik zijn met kerst een jaar bij elkaar, en dus wil ik hem een leuk cadeau geven. Door een meevaller heb ik ook nog een redelijk bedrag ter beschrikking., Nou wil het zo zijn dat mijn vriend gek is op horloges en al een hele tijd geen nieuwe meer heeft gekocht. Dus leek dat mij een leuk cadeau. Alleen: ik heb er echt absoluut geen verstand van. Ik weet wel wat hij mooi vind:

  • Een leren bruine band
  • Een vrij grote klok (rond)
  • Hij heeft het er wel eens over gehad dat sommige horloges zichzelf kunnen opwinden. Vond hij gaaf,
  • Hij vind die sluitingen die je met een soort clip (of hoe je dat ook noemt) gebruikt, erg handig. Dan slijt het leer minder snel ofzo.

Vergeef me aub het gebrek aan vaktermen. Willen jullie me asjeblieft een beetje op weg helpen? heb geprobeerd het zelf te zoeken, maar raak een beetje verdwaalt.

Mijn budget is trouwens max 600 euro. Kan ik wel wat mee toch?

alvast heel erg bedankt!!

groetjes, Susanne

Ja uhm tja mischien een Maurice lacroix, weet alleen niet zeker of daar modellen van zijn binnen het budget van 600, hoe dan ook er zitten hele mooie horloges tussen.

Beter bereid je het lijstje uit, je zoekt dus een automaat met ledere band met clipsluiting, maar er zijn nog veel meer optie’s:

Moet hij sportief zijn of juist klassiek?

Wat voor werk doet ie, als je op kantoor werkt of je werkt op een boor-eiland, voor het laatste moet je natuurlijk een robuuster model hebben.

Waterdicht? duikhorloge? toeters en bellen?

Ja is nog moeilijk, smaken verschillen zo erg veel!

Bedankt voor je reactie!

Hij houdt volgens mij meer van klassiek, niet te trendgevoelig want ik wil dat hij t over 10 jaar nog mooi vind.
Hij werkt in een winkel, af en toe moet hij wat dragen maar dan doet hij eigenlijk altijd zijn horloge af.
Waterdicht: ja, duikhorloge: nee, toeters en bellen ligt aan het horloge zelf, mag wel, hoeft niet.

ja, is heel moeilijk, heb t zelf ook onderschat, maar wil het hem eigenlijk geven (evt, met bon) en niet samen uitzoeken, het moet een verassing zijn…

Ongeveer zoiets: (dit horloge heeft zijn beste vriend, en hij is er gek op, maar wil niet dezelfde geven)

Het eerste horloge waar ik nu aan denk, is een Oris Big Crown Pointer Date. Als ik me niet vergis, schuift die 585 euro. Schitterend horloge, vind ik zelf.
Heb je na de aankoop nog 15 euro over om ergens een kop koffie te gaan drinken! :smiley:

Misschien geen bekend merk maar prijs/kwaliteit verhouding is ongeevenaard.
Zit je op 470 euro.

Tissot Lelocle, komt standaard met vlindersluiting meen ik en is redelijk klassiek. 330euro:

Dit is een heel moeilijke. want er zijn zoooveeeeel mogelijkheden. (De Tissot die je toont is, dacht ik, trouwens ook geen mechanisch horloge, maar een quartz ?)

Misschien moet je ook eens kijken op de online site van “Uhren Magazin”, daar staan redelijk wat modellen gerangschikt volgens prijs. http://uhrenonlineguide.de/html/

Ik dacht trouwens ook meteen aan modellen van Stowa, Aristo, Guinand (ex Chronosport), Fortis, Maurice Lacroix, Oris, Revue Thommen, Sinn, Tissot enz… Al deze merken bieden een redelijke prijs-kwaliteitsverhouding.

Alvast veel success met de zoektocht !

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Tom Koerts Schreef:

Misschien geen bekend merk maar prijs/kwaliteit
verhouding is ongeevenaard.
Zit je op 470 euro.

http://img.photobucket.com/albums/v208/Adsum/Stowa
%20Marine/november011.jpg

Goede keus, Tom. Veel waar voor je geld bij Stowa en een vouwsluiting is ook origineel mogelijk.

I’m with Tom! Goed voorstel voor een goede prijs!

Er is vast wel zoiets te vinden als die tissot, heb je al online bij juweliers gekeken?

Op de horloge startpagina vind je heel veel juweliers, het aanbod is ook verschikkelijk groot, mischien een idee om een keer met je vriend naar de stad te gaan, en dan bij de bijenkorf gaan winkelen, daar kan je hem mischien met een smoes naar horloge laten kijken(“kijk schat daar hebben ze ook horloges enzo??”" speel dom dom), dan hoor je vanzelf weer wat meer, mischien heeft hij al een bepaald merk in zijn hoofd.

Leuk kado trouwens!

Volgens wordt er hier een Meistersinger omschreven…

  • Klassiek model
  • Ongeveeer 600 euro
  • Automaat
  • Tijdloos model enz enz