Hulp gevraagd: magazine laten maken

Die ervaring hoef je niet te hebben. Dat doet een drukkerij voor je. Zolang jij het ontwerp doet en inhoud positioneert, maken zij de boekjes dan wel magazines. Jij hoeft dan alleen nog maar te beslissen welk formaat het moet worden, welk papier, de dikte ervan. Glossy of gesatineerd, etc.

Sterker nog, als jij alle info en illustraties aanlevert, kun je ook aan hen vragen om er een dtper op te zetten voor het ontwerp en invulling.

Ik kan via werk laten bedrukken. Wij verkopen professionele printers (ook voor de grotere kranten en drukkerijen wereldwijd). Daar valt vast iets te fixen.

1 like

Dan hebben jullie ook vast een dtper in huis. Die kan jou vast wel helpen met het ontwerp :grimacing:.

1 like

Misschien wel. Ik ga ook bespreken of textuur op papier afgedrukt kan worden. Dus dat je horloge afgedrukt krijgt met ruwe en gladde vlakken. Of met metallic prints.

Alleen heb ik nog geen ervaring hoe ze dit aangeleverd willen krijgen. Dus ik heb al meer info hierover aangevraagd. En natuurlijk ook de kosten.

1 like

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Geen idee wat zoiets zou moeten kosten. Maar prijzen van die printers ken ik wel. Die gaan makkelijk weg voor een half miljoen soms.

Dat is dus afhankelijk van het budget. Je kunt heel veel besparen door inderdaad zelf een pdf bestand te maken, qua pagina’s, ontwerp en positionering van de tekst en illustraties, waarbij je illustraties los en in de hoogst mogelijke resolutie aanlevert, andere afbeeldingen, zoals logo’s willen ze dan weer graag in .eps formaat. Daar kan jullie eventuele huis dtper dan weer mooi bij helpen.

1 like

Moet ik denken aan een eenmalig iets of aan b.v. een maandblad.
Een vriend van mij maakt een tijdschrift voor modelbouw. Je moet behoorlijk wat abonnees en adverteerders hebben om het rendabel te maken. Als het bedoeld is om één keer iets te maken heb je denk ik genoeg aan de tips die al gegeven zijn.

1 like

Eenmalig

Duidelijk.

Exact.

Mocht je dit periodiek gaan doen, dan zou ik een offerte opvragen voor een eenmalige opmaak van een basis stramien, zeg maar je huisstijl. Zodat je deze voor elke editie kunt gebruiken, waarbij je alleen de inhoud en eventueel kleuren verandert.

Maar goed, het hoeft allemaal niet heel duur en ingewikkeld te zijn. Het belangrijkste om de kosten te drukken, is dat je zelf handig bent met de besproken software of iemand hiervoor hebt. En dat je een beetje creatief bent.

Meer is het niet.

1 like

Ik stuur je iets toe. Ik heb ooit eens een klein beginnetje of mijn eerste gedachten en ideeën in een eerste proef versie gegooid. Het is lang niet af of perfect en ook dit heb ik tig keren herzien of weer aangepast.

1 like

Ik zie het wel binnenkomen.

Check je inbox

1 like

Als er een boekje komt wil ik het.

1 like

Hoi @Chillekasper,

Als je t eenmalig wil maken dan kan dit je hulp zijn. Veel plezier en succes

2 likes

In dat geval:

Werkt naadloos samen met Affinity Photo (eq. Photoshop) en Affinity Designer (eq. Illustrator). Als je een beetje de weg weet in dat soort programma’s is de leercurve prima. Heb je er geen kaas van gegeten ga dan liever voor wat eenvoudigere oplossingen bijv. on-line, anders ben je meer tijd bezig met functies op- en uitzoeken dan met je ontwerpklusje.

Leuk idee trouwens!
Succes. :+1:

PS @peter_bij_de_tijd slaat de spijker op zijn kop …

:arrow_down:

2 likes

Ik weet idd mijn weg wel te vinden met dit soort programma’s

1 like

Zou eerst wat adverteerders zoeken :innocent:
Veel succes gewenst in ieder geval.

Wellicht beginnen met weblog/website?
Daar kun je tig hr foto’s kwijt en diepgaande informatie, vooral wanneer je subcategorieën aanmaakt.

In meerdere talen beschikbaar maken, en dan kijken hoeveel bezoekers het trekt.
Een glossy klinkt leuk… maar zonder afnemers wordt het heel snel oudpapier.