Hulp gevraagd met identificatie Zakhorloge

Ik ben sinds kort lid van dit forum. Dit nadat mijn interesse in horloges dramatisch is vergroot door de aankoop van mijn eerste echte horloge. Ik kwam langs het topic van de zakhorloges en heb ook een mooie georven van mijn opa. Ben er helaas nooit achter gekomen welk merk het is en hou oud hij is. Hij is in iedergeval wonder boven wonder in werkende staat.

Er volgen wat fotos met belangrijkste informatie dat er in het movement made in Swiss staat en het nummer 64537 eveneens als in de case. De markeringen heb ik al een keer proberen te zoeken en kwamen dacht ik overheen met die van rond 1919 maar weet dit niet meer zeker. Ik hoor graag jullie mening en hoop gebruik te kunnen maken van jullie expertise.

Verwerken: PXL_20240227_210401396.jpg…
Uploaden: PXL_20240227_210344866.jpg…
Uploaden: PXL_20240227_210326119.jpg…
Uploaden: PXL_20240227_210314046.jpg…
Uploaden: PXL_20240227_210302317.jpg…

Julian

4 likes

Uploads werken bij mij niet, ben benieuwd naar de foto’s!





5 likes

Heb gereageerd met de Fotos :+1:

1 like

Mooi! Ik zie zilvermerkjes en en een chatelaine, ben niet echt een expert, maar die zullen hier een dezer dagen wel reageren. Uurwerkje lijkt mij niet high-end, maar wel mooi, herken de maker overigens niet. Mocht hij nog netjes lopen, dan koesteren en ervan genieten, want qua waarde vallen deze dingen helaas altijd tegen, zijn er bizar veel van gemaakt destijds en er zijn er nog heel veel in omloop.

3 likes

Koesteren en genieten zal ik zeker doen! Er zit veel sentimentele waarde aan dit horloge is namelijk van mijn overgrootvader geweest, verkopen zal ik dus niet snel. In iedergeval al bedankt voor je antwoord, ik ben benieuwd of iemand de maker nog kan ontrafelen.

3 likes

Misschien leuk om hier wat rond te snuffelen. Staan vast wat van je merktekens van de kast tussen:

2 likes