Hulp gevraagd met mijn eerste horloge

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar mijn eerste (en ideale horloge).

Nu heb ik wel een lijstje met wensen:
Automaat
Degelijk uurwerk (ETA valjoux 7750?)
Saffierglas
Stoer dresswach

Nu heb ik van alles af zitten zoeken, want ik wil er geen duizenden euro’s aan besteden.
Na het overwegen van een Tissot Seastar 1000 (blauwe versie) moeilijk te vinden voor redelijke prijs, een invicta 9937 met een 25 jewel ETA uurwerk (moeilijk te vinden) stuitte ik op het voor mij (als leek…) onbekende merk Revue Thommen, model 1701.6234 .
Op het eerste gezicht een chique klok, beetje (te?) braaf afgewerkt, maar op het eerste oog met goede specificaties (glas, uurwerk, historie?).

Heeft iemand ervaring met dit horloge of kunnen jullie mij van commentaar/advies voorzien?

PS. het tissot le locle horloge ken ik, maar vind ik wat aan de saaie kant…

Gr.
Sandor

Hoi Sandor,
Ik heb een poosje geleden een horloge gekocht van het Zwitsere merk Mido. Dit zijn (volgens mij) goed afgewerkte horloges met prima uurwerken. Mijn oranje Ocean star Captain bevalt me heel goed en was absoluut betaalbaar. Gebruik de zoekfunctie maar even voor foto’s. De enige leverancier van dit merk zit in Wijk bij Duurstede en heet Bastinck en Cahill. Meer info op www.mido.ch .
Succes en alvast veel voorpret gewenst.
groet
Harald

Die Mido is zeker een leuke keuze in die categorie van horloges, Uhren is er meestal ook zeer te spreken over.
Oris vind ik ook zeer chique en ik zag laatst een Zeno Magelano (sp?) aan iemands pols wat ik ook zeer okay vond, alhoewel een erg obvious IWC kloon, maar wat doet dat…

Ligt er ook aan wat je uit wil geven. :smiley:

Tissot Le Locle Chrono

revue thommen is een zwitsers topmerk
henri

saai??

grrrr :wink: