Hulp gevraagd met Omega kenmerken

Beste hf-ers,

Puur uit nieuwsgierigheid, kan iemand mij vertellen wat dit betekent op mijn Seamaster Cosmic?

Ik durf het niet te zeggen, maar heb wel ingezoomd.

1 like

De 20 staat denk ik voor 20 micron verguld

3 likes

20 micron misschien? Gold plated.

1 like

Klopt. :thumbsup:

1 like

Dank! Vanaf mobiel heb ik geen preview, maar dacht al gezoemd te hebben. Niet dus. :grinning:

@Rmen9 @marijn @flowert ik had al zo’n vermoeden.

Dank! Ik neem aan dat het omega symbool dan het goudmerkje is?

Geen idee, ik betwijfel overigens of het een Omega teken is.

1 like

Heb ergens op google gevonden dat jaren 70 Omega horloges de micron dikte op de kast gestempeld hadden met in een driehoekje het Omega symbool. Ik weet niet of het waar is. Op de foto lijkt het een wat krom symbool .:slight_smile:

Ja, ik zat al googlend dus toch in de goede richting, maar inderdaad, vanwege de onduidelijkheid van het symbool ging ik twijfelen.

Even met de Macrolens erop in plaats van mobiele telefoon, meer echt duidelijker wordt het niet. Gigantisch overigens wat zo’n Microsoft Lumia toestel kan als ik de foto’s vergelijk ten opzichte van een Fuji camera. Maar, meer kan ik er niet van maken. Het lijkt inderdaad het Omega symbool, maar met een “uitglijder” of iets dergelijks.

1 like

starstarstarstarstar Gold Plating on Watch Case
by: Anonymous

Unlikely. Plaque 20 g stamped on the watch case, means the metal is not sold gold but plated with 20 microns of gold. You can find Cartier manual wind mechanical movement, watches, stamped “Cartier” “PLAQUE OR G 20 M” “Swiss”

Omega also made (1970s) watches, that were marked on the side 20 (for 20 microns) with the Omega insignia inside a triangle.
http://www.antique-jewelry-investor.com/can-something-solid-gold-also-have-a-stamp-that-reads-plaque-

Hier heb ik het gevonden, Binnen in achterdeksel zit soms ook een driehoek.( ik gebruik ook zo’n lumia, prima camera!)

1 like

Kijk dat verklaart een hoop. Dan snap ik ook waarom het aan de buitenkant zit. Deze Cosmic is ergens van half jaren zestig en zo’n mono-dinges kast. Alleen te openen vanaf de voorzijde, zeg maar.

Dank voor je info! Zo zie je maar dat als je zoekt, je soms op de verkeerde plekken zoekt.:smiley:

1 like