Hulp gevraagd met vreemde pushpin

Hallo medeforumers,

Onlangs heb ik t horloge van de vrouw van mijn baas een opknapbeurtje gegeven. Het horloge zag er weer tip top uit, al zeg ik 't zelf. :crazy_face:
Echter, omdat alles nu schoon is, en ook wat ouder overigens, laat de pushpin waarmee het bandje aan het horloge vast zit los.
Ik heb al geprobeerd het ‘bekje’ wat neer open te zetten, maar dat werkt niet.
Ik zal zo’n nieuwe pin moeten kopen, maar heb geen idee waar ik die kan vinden. Hij is 20mm lang en 1 mm doorsnede en heeft dan zo’n bobbeltje.

Kan iemand me helpen waar ik zo’n ding kan kopen?

Alvast bedankt!

Het is de pen van de band, iedere dorpsjuwelier heeft die wel

Zat er niet ergens nog een verdwaalt busje dat er nu niet meer is?

Die zit er toch niet bij zo’n frictie dinges?

Het kan zijn dat dit een makkelijke optie is geweest om de oorspronkelijke “pin and collar” pushpin te vervangen?

Is het gat in de horlogekast aan beide zijden even groot, of is er een kant iets groter en ca. 3-4mm diep?

In dat geval zou er een rechte pen gebruikt kunnen worden en een kleine “C” bus in dat gat om de boel op de plek te houden (standaard Seiko/Citizen/Casio oplossing).

1 like

Dit is maar een pen, er zit geen extra busje in.
Inderdaad de dorpshorlogemaker. die heeft deze vast en zeker zo liggen. Ik zie een pit wat uitsteken aan de 6 uur kant bij de sluiting. Daar moet je ook nog even naar kijken denk ik.
Misschien, daar zoals je schrijft, een wat ouder horloge, even alle pennen na te lopen en eventueel vervangen?

1 like