Hulp gevraagd na defect na batterijwissel

Dag, ik heb een horloge waarvan ik de batterij liet vervangen. Nu is het probleem dat hij niet meer voorbij 11.00 uur kan, d.w.z. hij blijft stil staan bij 11.00 uur. Ook handmatig door met het kroontje te draaien komt hij er dan niet voorbij. Verder werken ook de twee andere knoppen boven en onder het kroontje niet meer. Die zijn om de andere twee kleine wijzerplaatjes te bedienen. Het lijkt of het kroontje zwaarder draait dan eerst, en de knopjes veren niet terug na het indrukken.

Wat kan er aan de hand zijn en wat is hier fout gegaan? Voor ik met een mond vol tanden sta bij de juwelier… en is dit nog te maken of welke oplossing is passend?

Gaat om een horloge van 250 euro, voor mij best wat geld. 2 jaar oud.

Ik houd jullie op de hoogte van de afloop. Alvast heel hartelijk dank voor uw reactie.

1 like

Foutje bij de juwelier?
Voor de batterijwissel liep het horloge goed?

Ja liep perfect!

1 like

Je juwelier heeft je horloge vernaggeld.

Wat voor horloge? Kun je al een foto plaatsen…? (gewoon het tekstveld inslepen)

Verder - reclameren, want hier is duidelijk iets niet goed gegaan. Waarschijnlijk de nieuwe batterij met teveel kracht (is nergens voor nodig) er in gedrukt, en daarbij het een en ander ontzet/beschadigd in het uurwerk.

Moet met beleid, rust, en zonder vingers gebeuren:

Veel succes!

Zo krijg ik ze met bosjes binnen. Vaak is de seconden of minuten wijzer verbogen doordat men bij het wisselen het uurwerkje in de kast verschoven heeft.
Dit kun je goed met een vergrootglas zelf zien
Ook zie ik wel eens een wijzerplaat die iets uit zijn voetjes getrokken is.

Terug naar de juwelier zou ik zeggen.

Gr
Men