Hulp gevraagd - nieuw horloge gezocht

Dag beste mensen!

Sinds mijn laatste NA is er weer veels te veel aan het verlanglijstje toegevoegd. Verderop in dit jaar is de kans groot dat ik mijn bachelor haal, en dit zou ik gepast willen vieren met een schappelijk horloge. Budget ligt rond de 3/5k en qua merk e.d. geen specifieke voorkeur. Alleen het liefst geen Rolex, heb ik niet zo veel mee om heel eerlijk te zijn. Ben daarnaast ook niet zo’n fan van gouden horloges, zeker niet in combinatie met een bruin bandje. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar past misschien niet helemaal bij mij leeftijd/ levensstijl.

Momenteel heb ik diverse horloges mogen passen en aanschouwen bij AD’s en kom ik op het volgende lijstje uit. Dit zijn horloges die overigens qua nieuwprijs een stukje hoger liggen, maar tweedehands wat goedkoper uitvallen.

• Cartier Santos (blue dial, medium, groot maakt niet uit)
  • Omega Speedmaster
  • Omega Seamaster
  • Tag Heuer Monaco
  • Longines Hydroconguest
  • Tudo Black Bay
  • Grand Seiko (Spring Drive, dit uurwerk is eentje die zeer hoog aangeschreven staat op t lijstje.)

Er zijn nog talloze modellen waar ik enorm blij van zou worden, maar ik denk dat men hier een stuk meer ervaring en kennis heeft. Bij voorbaat dank!

3 likes

Goedemorgen Sasha, ik ben een Tudor fan dus adviseer uit jouw wishlist de Black Bay
https://www.tudorwatch.com/nl/horloges/black-bay
Fantastisch horloge :+1:t2:

Springdrive is zeker een aanrader en iets minder obligaat dan de andere modellen die je noemt

1 like

Omega aqua terra… voor 5k jong gebruikt te krijgen… Nieuw zou ik es naar longines record chronometer voor 3,5 kijken… longines is trouwens erg mooi spul vooral de heritage- en mastercollection.

1 like

Ziet er altijd zo mooi uit, ook bij de AD in Gent. Die was ook enorm vriendelijk met helpen en adviezen geven, kwam ook met een blue dial Santos die achter lag aanzetten welke stiekem bijzonder mooi was. Anders dan een S&C waar je überhaupt geeneens koffie krijgt aangeboden. Misschien de leeftijd oid. Dank voor de link!

2 likes

Ik heb persoonlijke ervaringen met de helft van het lijstje en allemaal hebben ze top afwerkingen met een goed uurwerk.
Met de Tudor BB kan je niet mis gaan. De afwerking en eigen uurwerk zijn geweldig.
Bij Grand Seiko moet je goed je huiswerk doen, want er zijn zo veel modellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik zou een horloge ook afstemmen op je levensstijl. Onderneem je veel dan zou ik voor de Tudor of Omega gaan. Ben je veel thuis of op kantoor dan de GS of Cartier.

1 like

Met GS heb je ook zoveel verschillende wijzerplaten die ieder weer wat mooier is dan de ander. Dank voor de tips!

1 like

Hey Sasha, nou da’s sowieso een mooie lijst! Ja, als (TAG) Heuerfan, valt mij natuurlijk meteen de Monaco op! Iconisch, super onderscheidend en gewoon een ontzettend cool ding! Maar, wel eentje die je eens om moet proberen om te zien of ie voor jou is. Dus dat zou ik eens doen, als je dit nog niet gedaan had. Verder denk ik aan de Carrera Elegant. Supermooie serie, vind ik.

Succes en veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge!

3 likes

Helemaal vergeten neer te zetten, maar de Carrera is inderdaad prachtig!

1 like

Kies iets aparts, kies een Tag Heuer Monaco!! :+1:

1 like

Geen koffie bij S&C? Daar maken ze normaal toch wel een punt van in mijn beleving. Je leeftijd? 23, young professional. Jij bent goud voor zulke bedrijven, nog minstens 50 jaar klantpotentieel. Iemand heeft daar de plank misgeslagen.

1 like

De Tissot AD vond het ook heel bijzonder inderdaad, maar ach het leven gaat door natuurlijk.

poeeeh ze zijn allemaal lekker, maar het verschil in prijs variert enorm.

Van een longines HC a 1700? naar een santos van 6500?

Ik zeg zelf, de BB58, die valt ook mooi in je budget

1 like

De Hydroconquest vond ik zelf een beetje tegenvallen. Het horloge valt groot uit, de sluiting is matig, de wijzerplaat minder sprankelent dan op de foto’s en als je rondkijkt zie je veel geleende aspecten.

Toen ik verder keek bij Longines zag ik zoveel meer mooie modellen die ze aanbieden. De Hydroconquest zie ik dan ook als hun instapmodel, maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Spirit Zulu Time.

2 likes

Die Zulu time is wel even stukken mooier dan de Hydroconquest nu je hem zo voorschotelt. Zo zie je maar weer, de zoektocht is nooit voorbij.

cs3110 :ok_hand:

4 likes

Hoi Sasha, eerst je bachelor degree en dan gaan voor een mooi horloge. Valt mij op dat je niet voor een echte duiker wil gaan, in jou lijstje zie ik er 3 waar ik ervaring mee heb. Natuurlijk ook kwestie van smaak. Voor mij zou de keus liggen tussen de Seamaster, Tudor BB58 en de GS. Veel goede merken zijn ook bij andere AD’s te krijgen, met een bak koffie, wijntje of champagne. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt om jou geen koffie aan te bieden, heeft niets met leeftijd te maken! Maar goed, bepaal eerst voor je zelf of je een dial met 2 of 3 subdials wil of juist een wat rustigere dial. Zal 2 foto’s laten zien van de GS, totaal verschillend. Eerst de Rikka en de volgende de Snowflake, maar je zou ook kunnen kijken naar de skyflake.
Tja, Tag Heuer Monaco is totaal niet mijn smaak maar ga gewoon lekker een dagje bij AD’s langs, wellicht kom je op totaal iets anders uit. Lekker passen, voelen of je er een klik mee hebt enz. Wens je in ieder geval veel sucses in je zoektocht :+1: :muscle:

En door naar je master als jij je bachelor hebt :smiley:

3 likes

Die snowflake is echt prachtig, dank voor de tips en adviezen.

En dat is zeker het plan, daarna eindelijk de tijd om volop door te gaan met ondernemen.

1 like

Succces met het behalen van je Bachelor.
Ikzelf zou deze halen met jouw budget.
Mooie blauwe dial, degelijke uurwerk en mooie merk.

https://vanwonderenwatches.com/products/omega-seamaster-aqua-terra-41mm-22010412103001/

Tip
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tudor-black-bay-58-blue-m79030b-0001/430788

2 likes