hallo forumleden,
op marktplaats ben ik aan het onderhandelen om een erg mooie seamaster.
alvast bedankt
met vr gr goedhart
hallo forumleden,
op marktplaats ben ik aan het onderhandelen om een erg mooie seamaster.
alvast bedankt
met vr gr goedhart
De advertentie maakt me sceptisch.
Mij eerst ook,
Echter weet ik na wat contact dat hij anodikidis heet.
Waarschijnlijk is daarom zn nederlands zo beroerd
Het kan ook gewoon goed zijn uiteraard. Zou wel zeker een face to face overdracht plannen. Als dat niet lukt zou ik verder kijken…
Inderdaad, Weet u ook ongeveer wat een nette prijs is?
Gr
Qua prijs durf ik geen uitspraak te doen. Ruwweg tussen 750 en 1750 voor de 38mm variant denk ik…maar dat helpt niet echt.
Wat is het voor wijzerplaat? Die ken ik niet in een 120 (ben ook niet erg bekend met het type hoor).
De wijzerplaat klopt wel bij dit model.
Ik heb ook contact gezocht met de verkoper, maar helaas geen reactie van hem.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de wijzerplaat en vroeg hem ook om betere foto’s daarvan. Wat ik zo kan zien, denk ik dat de wijzerplaat is vervangen, ik mis de “T” naast swiss made. En als de wijzerplaat is vervangen begin ik ook te twijfelen over wat er verder aan het horloge is gedaan. Ik vind de foto’s op MP te onduidelijk om te kunnen zeggen wat zo iets waard zou kunnen zijn.
Groet
Martin
Het serienummer begint met 18 volgens de brief van omega, zou een caliber uit 1961 moeten zijn. Dit is sowieso te oud voor een caliber 565 die in het horloge hoort. Waarom is trouwens dat calibernummer zo moeilijk te lezen?
Bij servicebeurten werden veelvuldig calibers verwisseld omdat dat sneller ging, maar hier lijkt me dat dus stug, want in 1961 bestond dit caliber nog niet.
Ik snap niet hoe dit kan.
Ik vind de advertentie ook ietwat vreemd. Het horloge lijkt wel te kloppen maar ik heb mijn twijfels bij de complete set en het feit of alles origineel (vervangen) is aan het horloge. De prijs van rond de 1400 euro is zeer goed als het horloge goed is. Dit is namelijk een vrij gewild model. Vanwege de afmetingen (41/42mm zonder kroon) maar ook de schoonheid van de dial.
Idd Marijn, ook dat is raar. Volgens het serienummer zou het uit 1961 moeten komen, maar verder op in de brief staat dat die uit 1972 komt. Nou blijven uurwerkjes wel een op het schap liggen maar ook 11 jaar?
Oja en de “price tag” is wel erg modern voor zo’n oud horloge
Ik denk dat alles een beetje bij elkaar is gezocht. Neemt niet weg dat het horloge nog wel de moeite kan zijn.
Het serienummer begint met 18 volgens de brief van
omega, zou een caliber uit 1961 moeten zijn. Dit
is sowieso te oud voor een caliber 565 die in het
horloge hoort. Waarom is trouwens dat
calibernummer zo moeilijk te lezen?Bij servicebeurten werden veelvuldig calibers
verwisseld omdat dat sneller ging, maar hier lijkt
me dat dus stug, want in 1961 bestond dit caliber
nog niet.Ik snap niet hoe dit kan.
Mijn probleem is dat het 565 uurwerk volgens mij niet uit 1961 kan komen. Het 565 uurwerk is geintroduceerd in 1965. Als het serienummer beginnend met 18 op dit uurwerk staat, klopt gewoon dit uurwerk niet.
Idd Marijn, ook dat is raar. Volgens het
serienummer zou het uit 1961 moeten komen, maar
verder op in de brief staat dat die uit 1972 komt.
Nou blijven uurwerkjes wel een op het schap liggen
maar ook 11 jaar?
Oja en de “price tag” is wel erg modern voor zo’n
oud horloge
Ik denk dat alles een beetje bij elkaar is
gezocht. Neemt niet weg dat het horloge nog wel de
moeite kan zijn.marijn Schreef:
Het serienummer begint met 18 volgens de brief
van
omega, zou een caliber uit 1961 moeten zijn.
Dit
is sowieso te oud voor een caliber 565 die in
het
horloge hoort. Waarom is trouwens dat
calibernummer zo moeilijk te lezen?Bij servicebeurten werden veelvuldig calibers
verwisseld omdat dat sneller ging, maar hier
lijkt
me dat dus stug, want in 1961 bestond dit
caliber
nog niet.Ik snap niet hoe dit kan.
Bedankt heren hier heb ik echt wat aan.
Het is dus een bijelkaar gezocht pakketje
Jammer, want ik vind zo’n pakket nooit weer.
Ik ga de verkoper hier even mee confronteren misschien heeft hij wel een eerlijk verhaal.
Ik houd jullie op de hoogte
Volgens de advertentie is het horloge uit 1972, dat staat ook op de Omega-uitdraai. Het terugdateren van het horloge aan de hand van het uurwerknummer gaat nu niet op volgens mij, dan zou het horloge ook een cal321 aan boord hebben. Ik kan zo gauw geen overzicht vinden van productiedata aan de hand van cal565 uurwerken. Maar kan het niet zo zijn dat de nummering van deze uurwerken totaal anders is dan die van b.v. de Speedmasters? (ik ga er voor het gemak van uit dat het lijstje van chronomaddox is gebruikt)
Edit: Volgens mij heb ik ongelijk met wat ik hier schrijf :#, maar toch.
Ik zou de verkoper om foto’s vragen van de wijzerplaat en van het nummer op het uurwerk.
Oja en de price tag klopt dus niet, daar staat een ander cal en serienummer op zover ik kan zien.
Succes en houd ons op de hoogte.
Martin
Bedankt heren hier heb ik echt wat aan.
Het is dus een bijelkaar gezocht pakketje
Jammer, want ik vind zo’n pakket nooit weer.
Ik ga de verkoper hier even mee confronteren
misschien heeft hij wel een eerlijk verhaal.Ik houd jullie op de hoogte
Bij zo’n advertentietekst gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen!
Bedenk dat Marktplaats zelf stelt: als het aanbod te mooi is om waar te zijn …
enz.
Na dat ik hem om verduidelijking van de nummers op papier en kast had gevraagd.
Vond hij dat ik wel erg lastig deed.
Hij noemde mij een komiek in zijn gebrekkig nederlands omdat ik wel erg kritisch was.
Ik ga dus niet over op aankoop en ik hoop u allen hier nu ook hier voor te behoeden.
Met vr gr goedhart
Na dat ik hem om verduidelijking van de nummers op
papier en kast had gevraagd.
Vond hij dat ik wel erg lastig deed.Hij noemde mij een komiek in zijn gebrekkig
nederlands omdat ik wel erg kritisch was.Ik ga dus niet over op aankoop en ik hoop u allen
hier nu ook hier voor te behoeden.Met vr gr goedhart
Haha… Wijs besluit denk ik!
Mijn gevoel heeft me dus niet bedrogen.
Het gaat toch om een aardig bedrag, en als je daarvoor al niet eens kritisch mag zijn…
Lijkt me duidelijk, de verkoper weet waarschijnlijk zelf beter en voelt nattigheid.
Het was mooi geweest als het allemaal zou kloppen, en dan was 1400,- een nette prijs geweest. Maar verkopers die zo reageren…die gun ik persoonlijk nog geen euro.
Groet
Martin
Na dat ik hem om verduidelijking van de nummers op
papier en kast had gevraagd.
Vond hij dat ik wel erg lastig deed.Hij noemde mij een komiek in zijn gebrekkig
nederlands omdat ik wel erg kritisch was.Ik ga dus niet over op aankoop en ik hoop u allen
hier nu ook hier voor te behoeden.Met vr gr goedhart
Mee eens. Echter was 1400 euro een koopje geweest zou het allemaal kloppen.