Hulp gevraagd! Omgeving Helmond

Hallo allemaal,

Ik heb een hamilton horloge waarvan ik de bracelet wil inkorten. Alleen krijg ik er met geen mogelijkheid beweging in. Zelf al geprobeerd met een pusher. En met een pin en juweliers hamertje maar niks wil lukken. Iemand in de buurt die mij hier toevallig mee uit de brand kan helpen?


1 like

waarom ga je niet even bij een juwelier langs?

1 like

Dat zou kunnen. Alleen komt dit horloge niet van een juwelier in de buurt. Vind dat dan toch altijd een beetje als met een auto met problemen naar een garage waar hij niet vandaan komt. Plus de juwelier waar ik altijd kwam is afgelopen zomer helaas gesloten. Dus zou dan bij een zaak zijn waar ik nog niet eerder ben geweest

1 like

Gewoon een bandentool set op bol.com bestellen. Kost je ca 10€.

Heb er al 2 tools op versleten. Krijg er geen beweging in zoals hierboven reeds vermeld.

Misschien lukt het met deze hamer wel :wink: (geintje, moet kunnen op 1 april)

2 likes

ach, als ze het betreffende merk in het assortiment hebben zal het wel goedkomen, denk ik altijd.

Of naar een horlogemaker gaan.

Zelf prutsen met een pushpin band vind ik altijd lastig, dus ik snap je zeker.

3 likes

Ja zeker weten, zal ook een juwelier worden als ik via deze oproep geen succes heb.

gewoonlijk moet je depijl volgen om de pin eruit te krijgen,
maar als ik het bandje op foto zo zie (en ik kan verkeerd zijn) zou het zijn dat het juist andersom is en om ze terug te plaatsen de pijl volgen :thinking:
doe het iig voorzichtig

2 likes

Misschien dat @Langelambal je wel kan helpen.
Woont in Helmond en is every inch behulpzaam.

Ik heb zelf ooit hetzelfde probleem gehad.
Heb toen een mini bankschroefje gekocht om het bandje goed in vast te klemmen.
Bekken bekleed met een paar stukjes binnenband
Toen met een hamertje en een heel dun stalen spijkertje waar ik de punt van afgeslepen heb de bandpennen er zonder problemen uit kunnen tikken.

Hier zou ik zeker niet van uit gaan.
Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.

1 like

Nee maar op de foto te zien is er wel geprobeerd ze de andere kant op de duwen.

2 likes

6f46018cba280f9d00176726fec6585e

Iemand gedaan die er verstand van heeft?

1 like

Zo te zien niet. Het horloge is nieuw voor mij. Maar geen nieuwe zo te zeggen haha. Zie ook dat er in de clasp een scheurtje zit. Dus denk dat het eerder een compleet nieuwe band gaat worden. Helaas te mooi om waar te zijn

Hoi @LunarWatches, zoals @Eddie aangeeft, woon ik in Helmond. Ik wil wel een keer kijken. Wat ik doe is het bandje eerst in de ultrasoon en dan proberen los te krijgen. Is meestal wat vuil.

Stuur me anders een pb.

4 likes

Zijn het splitpennen?

1 like