Is online wel wat over te vinden, o.a. het verwijderen van de buitenste glasring - maar nu het glas (met binnen-bezel) nog. Heb zojuist de Vigor nog geprobeerd, ik krijg wel goed grip maar heb geen idee of dat de manier is.
De reden dat het glas er af moet is goed zichtbaar… …en uiteraard is dit een frontloader, alleen de batterij kan via het deksel.
Ik heb laatst bij mijn Seiko 5 ook mn horlogemaker moeten vragen om met een zeer grote gripper het glas los te trekken.
De constructie van de kast, glas en uurwerk-ontgrendeling waren gelijk.
Precies zo gaat het. Het glas zit op het rubber geperst. Is een zacht rubber, dus geeft wat mee. Gewoon eraf wippen, alleen oppassen, dat je de pakking niet beschadigd. En dan nog het leuke deel, de ring onder de wijzerplaat in de goede positie drukken. Is niet zo heel moeilijk, maar wel lastig… En dan nog de kroon eruit halen.
Het glas is een V-type, waar het rubber over de ijzeren ring is getrokken. Gewoon met een kastmesje wat druk onder de ring zetten en dan zou hij los moeten komen, Ik kan hem zelfs gewoon met mijn nagels omhoogtrekken… Dan komt, als het goed is, het glas met ring en pakking omhoog.
Dank is groot! Pakking is ook nog best goed. Wil de kast ook goed schoonmaken dus uurwerkje moet er uit - male/female stift lijkt me…? Dan gebruik ik meestal de groene Presto.
Iedereen super bedankt! Batterij zou vrij nieuw zijn, overweeg toch te vervangen. LR43, wordt bestellen. En dan morgen maar zien of die secondenwijzer op zijn plek wil blijven…