Hulp gevraagd over identificatie Omega

Beste, wie heeft een getraind oog als het op Omega aankomt? Ik heb hier een 18k witgouden exemplaar met Swisscut diamanten reeds voor echt verklaard door een goudsmid. Maar, ik vind nergens plaatjes van mijn opwind exemplaar. Ook de stempel is ingedrukt ipv erop gezet zoals bij recentere modellen… Kan iemand me helpen?

Welkom nieuw lid

Gezien de plaat en logo op gesp durf ik voor 99.9% te zeggen dat ie nep is. Foto van de achterkant is goed voor de 0.01% waar ik over twijfel.

Duidelijkere / meerdere foto’s zou handig zijn

Lijkt net alsof omega er scheef opgeplakt is?

Vreemd allemaal… Wie maakt nu in witgoud en diamanten een oude Omega na? Goud alleen heeft momenteel een waarde van bijna €1.000

1 like

Maar witgoud icm Omega is altijd nog meer waard dan witgoud icm no-name merk.

Wellicht is het klokje geen Omega, en is er Omega op de plaat gezet.

Sorry voor de slechte kwaliteit, ik maak er morgen wel nieuwe in daglicht. Nu lijkt het of er verkleuring opzit…

Was de regel niet dat omega nooit een merkje aan de buitenkant heeft?

2 likes

Merkje aan de buitenkant (zoals dezs) is altijd nep. Helaas pindakaas. Omsmelten en leuke ring van laten maken.

Edit: na de foto’s te hebben bekeken vraag ik me af of het uberhaupt goud is

Hi, ik snap even iets niet. Wat bedoel je precies met het merkje aan de buitenkant?
Het enige wat ik kan zien is dat het logo er wel erg slecht op zit en scheef staat.

Omega driehoekje en goudteken. Typisch voor neppers

1 like

Wel dat is gelukkig wel al nagekeken en bevestigd alsook de stenen… Handig met een grootvader als diamantair.

Ah oke, dank je wel!

Inderdaad wat foto’s maken in zonlicht, en uiteraard van het uurwerk. Genoeg vintage Omega kenners die je dan meer informatie kunnen geven.

Nee, dit gaat 'm niet worden. Logo en OMEGA op wp zijn ook te groot, en niet perfect symmetrisch geplaatst. Omega had dit altijd prima voor elkaar. De wijzers zijn niet goed uitgelijnd trouwens; de urenwijzer staat op vijf over half, de minutenwijzer op vijf voor half. En die achterkant - zoals al gezegd. Ik zie trouwens een soort van messingbasis onder een afgesleten laagje zilver/witgoud/chroom, of wat het ook is.

Trouwens, we hebben hier de laatste tijd vaker verhalen van goudsmeden die - netjes gezegd: replica’s - voor echt verslijten. Voor horloges altijd naar een horlogemaker gaan; ik heb bijvoorbeeld ook geen verstand van edelstenen.

Niet nodig. Is nep

De vorm van de hamer met het nummer erin klopt niet. Het nummer (als ik het op de slechte foto goed lees 652) bestaat niet!
Omega zet(tte) NOOIT de stempels op de buitenkant van de bodem!!
Het stempeltje rechts van 750 is fantasie, resp. een slechte kopie van het Zwitserse goudstempel.

Op de eerste foto staat nog (helaas ook volledig onleesbaar) een submerk. Wat is dat?