Ik zou graag het uurwerkje uit een oude prisma halen om zo wat viezigheid dat aan achter het glas zit weg te halen. Ik krijg de kroon/stift alleen niet verwijderd. Ik weet heel weinig van quartz werkjes, maar ik dacht dat er doorgaans op het uurwerk een hint in de vorm van een pijltje of de aanduiding push wordt gegeven dat verwijst naar het pennetje wat je in moet drukken. Iets dergelijks kan ik hier alleen niet vinden.
Op de foto is te zien dat er wat kleine veegjes te zien zijn bij het ‘pennetje?’ dat in het verlengde van de stift zit, alsof er daar ooit op gedrukt is, maar als ik dat voorzichtig probeer geen resultaat.
ik neig naar dat gaatje boven de linker schroef van de koperkleurige achterkant van het uurwerk. (dus links van de tekst 6 jewels enz) Maar om het zeker te weten haal ik meestal het circuit er even af, heb je een beter zicht. (uitkijken voor de spoel!)
Kroon een paar keer uitrekken en induwen en misschien zie je iets bewegen? (loepje erbij)
Ik denk gewoon het ronde puntje tussen de circuitlijnen richting de chip. Het is moeilijk te zien maar hij lijkt ook in een verdieping te liggen. Die zit er qua afstand tenopzichte van de stem op de meest logische plek. Zoals MartijnV al aangeeft gebruik er een loep bij om te zien of er wat gebeurt.
Ik zou zelf eerst de kroon op de wijzerverstelstand zetten, en dan dit schroefje proberen eerst 1 x rond
daarna misschien nog een halve rond
en tegeljk voorzichtig aan de kroon bijven trekken
Met dank aan jullie input gelukt! Inderdaad toch het puntje wat CT ook heeft omcirkeld. Het was wel een pennetje geen schroefje. Weet niet wat ik precies verwachtte maar ik denk iets meer feedback in de zin dat het wat duidelijker zou zijn als ik het voldoende had ingedrukt.
Er zitten een paar veegjes op de wijzerplaat met een vorm die doet vermoeden dat de urenwijzer ooit heeft aangelopen. Geen idee of dat is op te knappen. Misschien post ik later nog wat foto’s want wie weet hebben jullie daar ook suggesties voor. Het klokje heeft wat emotionele waarde dus ik ben er voorzichtig mee.
Fun fact: Ik vond dat deze Harley werkjes door Ronda werden geproduceerd tot ze een zaak verloren van de bekende motorfabrikant.