Ik kreeg deze week een Mido Multifort Superautomatic druk tester. Zoals verwacht waren vrijwel alle afdichtingen in de loop der tijd vergaan. Ik wil deze toch graag repareren maar krijg het glas niet gedemonteerd. Bij een eerdere reparatie zijn niet de seals vervangen maar is alles dicht gekit.
Weet iemand van jullie hoe ik het glas kan demonteren zodat ik de seals aan boven en onderzijde kan vervangen. Ik heb al geprobeerd om de twee moeren aan de onderkant los te draaien. Dat is gelukt en het glas zit dan los maar ik krijg de ring aan de bovenkant niet verwijderd.
Dat klopt. Maar zoals je ziet zit de onderste moer om een leiding. Deze leiding gaat omhoog naar het reservoir en is niet alleen een bevestiging tussen de onderkant en de ring aan de bovenkant maar ook de leiding waarmee lucht in het reservoir wordt geperst
Zoals eerder vermeld, lijkt deze leiding (waar de moer niet af kan) in het reservoir gedeeld. Zoiets als een tentstok (zie de rechter leiding ter hoogte van het haakje). Deze deling moet wel gelocked zijn anders kan met deze leiding het glas niet geklemd worden.
Kun je de onderste chrome ring er af krijgen? Kan goed zijn dat het glas in een rubberen zitting is geoerst. Wat gebeurt er als je de 3 bevestiging schroeven lisdraait?
Deze site had ik inderdaad ook gevonden. Misschien heb ik dit probleem ook maar zover ben ik nog niet. Als ik de seals van het glas niet kan vervangen heeft reparatie van de cilinder ook geen zin
Ook niet waar dat gebogen stukje leiding aan sluit op de “hoofdleiding”? Dat moet wel gesoldeerd zijn. Lijkt wel zo als je de verkleuringen ziet op de leiding. Op de ouderwetse manier misschien met een brander en flink wat soldeer. (Bij de onderste zwarte pijl)
Het apparaat zit zo mooi in elkaar, er is vast ook gedacht aan demontage zonder een brander te gebruiken. Je richt dan zoveel schade aan. En een deling in de leiding zit er niet voor niks
Kit kun je verzachten met wd40 (heel handig bij verwijderen van oude kitresten), misschien heb je wat aan deze tip. Verder durf ik er zo weinig over te zeggen, geen idee hoe dit ding precies in elkaar steekt.