Dag allen!
Ik ben redelijk bedreven in het aanpassen van horlogebandjes etc, maar van deze certina titanium snap ik helemaal niks.
Je zou denken; druk gewoon de pinnetjes eruit. Maar dat lukt niet zomaar. Of moet toch toch wel?
Iemand ervaring?
Dag allen!
Ik ben redelijk bedreven in het aanpassen van horlogebandjes etc, maar van deze certina titanium snap ik helemaal niks.
Je zou denken; druk gewoon de pinnetjes eruit. Maar dat lukt niet zomaar. Of moet toch toch wel?
Iemand ervaring?
Niet met precies deze band, maar ik denk dat je gewoon wat harder moet drukken.
Wat ik weleens gedaan heb bij een band waar alles hartstikke vast zat.
De band vastklemmen in een met rubber beklede bankschroef. Bekken bekleden met een oude binnenband oid. En dan de pennen eruit tikken met een hamer en iets van een stalen spijkertje oid. In ieder geval iets wat niet kan buigen.
Je hoeft ze ook maar een stukje eruit te tikken tot je de andere kant met een tang aankan om het er verder uit te trekken.
Ik heb hetzelfde horloge en die pennetjes kun je er gewoon uitdrukken. Ik gebruik daar zo’n tooltje voor van een paar euro
Super! Ik heb het bandje even in kokend water gegooid en toen ging het makkelijker. Super fijne sluiting zit hier ook op zeg
Die sluiting is idd geniaal. Gek eigenlijk dat je dat niet meer toegepast ziet
is dat zo’n sluiting die uitrekt? zit ook op de rouleaux van mijn Breitling en ik verbaas me erover dat je dit ontwerp niet vaker ziet!
Briljant ontworpen toch?
Ik wil het op elk horloge
Dit roept, nee, dit smeekt om een heel stel detailfoto’s van deze sluiting natuurlijk.
Letterlijk iedereen bejubeld betreffende sluiting en ik weet totaal niet waar het over gaat.
Dat kan natuurlijk niet.
Maak mij wijzer aub.
Ja begrijpelijk!
Het gaat om een sluiting met een veer die rekt wanneer je pols breder word. Ik vind het perfect werken maar dit gaat wel om een titanium, dus licht, horloge. Geen idee in hoeverre dit toepasbaar is op stalen horloges ivm het gewicht.
Edit: volgens mij kun je dit type sluitingen in verschillende maatvoeringen op Ali o.i.d. bestellen.
Dat ziet er inderdaad vrij briljant uit.
Ik kende het niet.
Bedankt.
Nou moet ook gezegd worden dat de Breitling die bij de band komt ook mega vet is. Maar het is inderdaad een fraai systeem;)
Dit is een NSA novafit band zijn inderdaad top! Tig varianten van.
Ik heb een speciale tool voor nsa banden om de pinnetjes eruit te drukken. Die kunnen door vuil inderdaad goed vast zitten!