Hulp gevraagd: Seiko SARB033 op bracelet zetten

Ik heb van de week een Seiko sarb033 van iemand op het forum overgenomen die werd geleverd op een leren band met de bracelet los erbij. Nu wil ik dus de bracelet er op zetten maar er blijkt maar 1 zo’n collar bij te zitten, die ook nog eens verbogen is en die lijkt dus ook niet meer bruikbaar. Kan ik hier nu nog wat mee? Of horen er überhaupt geen collars tussen de bracelet en het kastje zelf?

ter illustratie:

1 like

Tussen de kast en de eerste link komt gewoon een pushpen (dacht ik)

De collar hoort bij een link

(Of ik begrijp je verkeerd, excuus :blush:)

1 like

http://www.monsterwatches.nl/banden-inkorten/

1 like

yup, waarschijnlijk hoort die bij je reserve linkjes

1 like

Ik krijg de kast niet om de collar + pushpen heen, ik kan ook niks he :sweat_smile:

1 like

Die collar laat maar mooi in het zakje samen met de pin (en een link, als het goed is)

Je moet als het goed is de pushpins van / uit de leren band gebruiken om de bracelet erop te zetten.

Ah joh. Zo erg is het toch nie :wink:

Het blijven krengen, die collars. Ik ben er niet meer aan, brengt teveel ergernis.

@Redmar

Nou, ik ga er maar van uit dat het gelukt is :wink:

Zojuist na een uur stuntelen :grin: De eerste keer dat ik een band op een horloge heb gezet, wat zijn die push pennen klote dingen zeg. Al zal het feit dat ik het zonder gereedschap heb gedaan een rol hebben gespeeld…

1 like

Mooi zo !

Dat denk ik wel :grin:

Geniet ervan !

Oefening baart kunst, zei mijn goede vader altijd…

2 likes

Dat zeg ik nou ook altijd tegen mijn vriendin.

Sorry ik lieg, ik heb helemaal geen vriendin :cry:

2 likes

Kijk ook eens hiernaar (het systeem van Seiko en de kraagjes).

Sowieso is het handig om wat simpel horloge gereedschap te hebben.

Je zal nu vast wel wat krassen gemaakt hebben tijdens het plaatsen van de band, want met het juiste gereedschap kan het al een aardig lastig klusje zijn (helemaal als je weinig ruimte hebt om tussen de band en lug te komen).

2 likes