Mijn Speedy van 2015 wordt iedere ochtend netjes opgewonden, zo ook vanochtend, nu kijk ik net op mijn horloge en zag dat hij op 18.55 stond terwijl het 18.30 was. Wat zou er gebeurd kunnen zijn in één dag? Alvast veel dank voor de eventuele reacties.
In de buurt van een sterk magnetisch veld gekomen?
Heb ff je titel aangepast zodat je hopelijk sneller reactie krijgt.
Dank voor het aanpassen Topic, nee in het geheel niet in de buurt van een magnetisch veld geweest.
Iets uit de magnetron gehaald?
Edit: het klinkt namelijk alsof hij gemagnetiseerd is geraakt. Als dat het geval is is dat vrij gemakkelijk te verhelpen door een horlogemaker.
Kak ja dat wel echter nu twijfel ik of ik dat met links heb gedaan, ik ben nl. rechts en open de deur van de oven met links (normaliter) bedankt voor deze tip ik ga het strak in de gaten houden. Mocht dit het euvel zijn is dit dan een eenmalige storing geweest of blijvende schade ???
Sterker nog hij loopt nu alweer ruim 3 minuten voor???
Het klinkt idd als gemagnetiseerd. In dat geval gaat de hairspring welke ervoor zorgt dat het balanswiel heen en weer gaat, aan zichzelf verkleven met als gevolg dat de veerweg korter wordt en dus de balans snelller heen en weer gaan. Met dus voorlopen tot gevolg.
Maar herstelt zich dat weer vanzelf?
Helaas niet
Dus wegbrengen naar horlogemaker?
Een horlogemaker heeft dat met appratuur in 10 seconden gefixed.
Heel vervelend maar zo op te lossen.
Ah fijn, allen dank voor de supersnelle reacties, fijn weekend allen!
Rottig voor je maar ik heb wel weer wat geleerd, mooi dat het op te lossen is.
Kan toch haast niet? Dan moet je het horloge al in de magnetron leggen. Als je deur opentrekt schakelt de magnetron uit.
Geen idee hoe dat precies zit, maar ik heb meerdere malen gehoord dat dat een oorzaak van magnetisering kan zijn. Misschien is het niet zo, dan weet ik het ook niet.
De klachten klinken hoe dan ook als magnetisering.
Klinkt zeker als magnetisering. Al naar gelang er twee of meerdere windingen aan elkaar “plakken”, kan dat pakweg 20 minuten tot een uur per dag zijn.
Heren nogmaals dank ik ga maandag even bij de horlogemaker langs, wordt vervolgd.
Ben benieuwd
Goedemorgen, ik ook, hij staat nu al op 11.05 en het is 09.00!!! Maandag weten we meer.