Hulp gevraagd: springbars (met inkeping)

Hoi vrienden,

Mijn EGONA is terug van oppoetsen, ik heb hem niet laten servicen. (viel omver van de prijs).
De horlogemaker heeft een reiniging gedaan van de kast en volgens mij de het glas (of lexi) gepolierd.
De lelijke FIXOFLEX heb ik laten weghalen, deze beschadigde ook de lugs.
Ik had reeds een andere lederen band gekocht.

Zie ander topic : Tissot/Herodia/Omega/Bucherer/Verdal

Maar groot was mijn verbazing dat de lugs een pinnetjes hebben en geen gaatjes. (zie foto onderaan)
Dus moet ik spring bars hebben met een inkeping ipv een pinnetje, cilindervormig dus.

Zoals je weet ben ik nogal newbee … en kan ik deze versie niet vinden, misschien omdat ik de juiste benaming niet weet. Kan iemand me helpen en een zetje geven?

Female springbars, is denk ik wat je zoekt? tenzij dit horloge weer eens iets bijzonders heeft…

https://www.cousinsuk.com/product/female-0180mm-5mm-to-24mm-iso-swiss

(Ik zou wel een horlogemaker zoeken voor een beurt. Er zijn er hier genoeg:


Het zou zomaar voor veel meer ellende kunnen zorgen door het te dragen en niet te servicen.)

Heb ik gedaan (eentje van op dit forum) maar €650 vond ik erover.

Ik heb ook wel eens een gewone springbar omgebouwd. Voorzichtig met een tangetje het uiteinde (pinnetje) er uit trekken ff oppassen dat het veertje niet wegschiet en uiteinde (pinnetje) andersom terug duwen, andere kant van het pinnetje is namelijk hol. Het is een creatieve oplossing mogelijk kun je er iets mee. Anders inderdaad bestellen. Succes in ieder geval.

1 like

Volgens mij moet je hollow end spring bars hebben. Vast wel te bestellen.

[quote=“rico1965, post:4, topic:370593, full:true”]
Ik heb ook wel eens een gewone springbar omgebouwd. Voorzichtig met een tangetje het uiteinde (pinnetje) er uit trekken ff oppassen dat het veertje niet wegschiet en uiteinde (pinnetje) andersom terug duwen, andere kant van het pinnetje is namelijk hol. Het is een creatieve oplossing mogelijk kun je er iets mee. Anders inderdaad bestellen. Succes in ieder geval.[/quote]

Goeie tip, ik zal dit vanavond eens bekijken en testen.

Al twee online shops afgelopen maar kan geen vinden, wel op die van het eerste antwoord.
Nog even zoeken dus …

Negatieve push-pins :point_down: in alle soorten en maten

Hier heb ik ze laatst ook besteld. Ging prima.

Bedankt @crisis besteld en perfect binnen gekregen.

Resultaat is hier te zien (al zie je ze niet) haha

Bedankt HF!

1 like

Fijn!

Je horloge uit je NA topic is vet!!! :star_struck: