EGONA chronographe swiss cie

Voor de EGONA wil ik graag een eigen draadje creëren … er valt wel wat van te vertellen.
Ik kreeg het uurwerk nadat mijn grootmoeder kwam te overlijden eerder dit jaar en dat verhaal kan je hier nalezen.

Het horloge was dus mijn grootvader’s horloge voor speciale gelegenheden. Dat is meteen ook de reden van de vrij goede staat waarin de horloge is. Online vind ik er terug met prijzen van €550 tot €1.800 mogelijks afhankelijk van de toestand waarin ze zijn en of ze recente service hebben gehad of niet.

Maar voor mij heeft het dus een groter emotionele waarde dan de geldelijke waarde. Los van het feit dat het mijn grootvaders was, vind ik ze nog mooi ook. Dit uurwerk ga ik zeker houden én zelfs occasioneel wel eens dragen.

Ik ben bij een horlogemaker geweest om het horloge te laten servicen, maar gezien de hoge prijs (€650) ben ik enkel een externe reiniging laten doen. De reiniging heeft me €90 gekost, wat eigenlijk ook al goed betaald is. Ivm de hoge prijs had ik al een thread gestart, dat kan je hier nalezen.

Verder moest het FIXO-FLEX bandje eraan geloven enerzijds vond ik het niet mooi. Anderzijds beschadigde de band de binnenkant van de gouden lugs. Dus heb ik die band veranderd naar een Rally cognac kleurig lederen bandje.

Wat een PITA systeem met die female pushpins zeg. Moeilijk te vinden maar met dank aan HF om me vooruit te helpen ivm de felame pushpins.

Na nieuwjaar ga ik een andere horlogemaker bezoeken, ik wil deze echt wel in orde hebben. Maar €650 vind ik er wel wat over. En heeft ook wat te maken met mijn zeer recente NA.

Toestand toen ik 'm kreeg.

Na de case reiniging (€90)

Met nieuwe Hisch Rally band met goudkleurige gesp (€45,5 + €8 (female pushpinnen))

20 likes

Nice!

1 like

Heel mooi horloge!

Is de wijzerplaat crème of een beetje zalmkleurig?

1 like

Mooi horloge. :+1:

Wat is een

precies?

1 like

thx!

Kast (uitwendige) reiniging

Dankje!

zalmkleurig

1 like

Cool :sunglasses:

1 like