Ja maar wat is een vertrouwd adres? Ik heb ook al horloges gezien die als 100 % origineel vintage 1970 verkocht worden maar wel de bezel van een veel nieuwer horloge hebben. Dat vind ik dus echt een afknapper 
1600 euro is geen koopje, maar ook niet al te duur. Met een service van 200 erbovenop is ie nog steeds niet echt duur te noemen.
Het horloge ziet er, op de fotoās althans, netjes uit. Wat me wel opvalt is dat er endlinks met nummer 816 zijn gemonteerd. Nou kan ik het niet helemaal goed lezen, dus misschien vergis ik me. Omega heeft ook 816 endlinks, maar die behoren op een Seamaster-band en zien er anders uit. Ik zou dus wel wat extra aandacht aan de band besteden. Op een 145.022 met een 1171-band horen 633 endlinks, maar welke er op deze band horen weet ik zo nietā¦
Als de eigenaar schrijft dat het in 2013 is geserviced en nu blijkt dat alleen het glaasje is vervangen en het deksel is gelicht, in hoeverre is hij dan geloofwaardig als hij schrijft dat het slechts zeer zelden is gedragenā¦
Waarom moest het glaasje worden vervangen als het zelden is gedragen?
Zoals zo vaak geschreven: je koopt niet alleen het horloge maar ook de verkoper.
Veel wijsheid!
Als veel van het verhaal al niet klopt en er bij sommige uiterlijke dingen al vraagtekens worden gezet (end-links, glaasje, buts op achterkant), hoe zou het horloge er dan uurwerktechnisch aan toe zijn!?
Mocht je toch voor dit horloge gaan reserveer dan absoluut een paar honderd euro voor onderhoudskosten en evt. gebreken die daarbij naar voren komen.
En als het Ʃcht een buts is, kan ook de balans een opduvel hebben gehad.
Een braampje op de kop van een balansas zit er zo, met als gevolg dat ie 30 seconden voor en met hetzelfde gemak zo weer 20 seconden achter kan lopen, afhankelijk hoe de stand van de balansas tijdens het dragen is.
Bert1 Schreef:
1600 euro is geen koopje, maar ook niet al te
duur. Met een service van 200 erbovenop is ie nog
steeds niet echt duur te noemen.Het horloge ziet er, op de fotoās althans, netjes
uit. Wat me wel opvalt is dat er endlinks met
nummer 816 zijn gemonteerd. Nou kan ik het niet
helemaal goed lezen, dus misschien vergis ik me.
Omega heeft ook 816 endlinks, maar die behoren op
een Seamaster-band en zien er anders uit. Ik zou
dus wel wat extra aandacht aan de band besteden.
Op een 145.022 met een 1171-band horen 633
endlinks, maar welke er op deze band horen weet ik
zo nietā¦
Dit is een 1479 band met de bijbehorende 812 endlinks. Dat klopt allemaal wel gelukkig
daar had ik al wel grondig onderzoek naar gedaan: http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/index.html
Brutus Schreef:
Waarom moest het glaasje worden vervangen als het
zelden is gedragen?
Glas is niet vervangen maar gepolijst. Net als met polywatch. Uiteraard omdat het voor een verkoop beter lijkt 
Jeffreyh1984 Schreef:
Dit is een 1479 band met de bijbehorende 812
endlinks. Dat klopt allemaal wel gelukkigdaar
had ik al wel grondig onderzoek naar gedaan:
http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/inde
x.html
Op de foto waarbij je de endlink van voren ziet was me ook niks opgevallen, maar nu zag ik de 2 voor een 6 aan. Leuke link trouwens :~
Bert1 Schreef:
Op de foto waarbij je de endlink van voren ziet
was me ook niks opgevallen, maar nu zag ik de 2
voor een 6 aan. Leuke link trouwens :~
Zo leren we weer van elkaar
ik heb hele avonden studie gedaan naar dit horloge haha. Lezen en leren
daarom ben ik er ook zo gek op denk ik 
Veel succes en vooral plezier morgen! Want mocht het al dan niet tot een aankoop komen, je trip draagt bij aan jouw Speedy-beleving/avontuur. Njoy!
Bedankt Wing
kan in ieder geval mān Duits een beetje bijspijkeren
morgen uiteraard een uitgebreid verslag
de familie van de vrouw woont in Almelo dus we maken er gelijk even een familiedagje van. 2 vliegen in 1 klap 
Jeffreyh1984 Schreef:
Bedankt Wing
kan in ieder geval mān Duits een
beetje bijspijkerenmorgen uiteraard een
uitgebreid verslagde familie van de vrouw
woont in Almelo dus we maken er gelijk even een
familiedagje van. 2 vliegen in 1 klap
Weet wat je belooft:P Nu begin ik ook erg benieuwd te worden naar je avonturen morgen!!
(Heel) Kort verslag: de bank is op zaterdag gesloten. Terwijl ik 100% zeker wist dat hij op zaterdag tot 12 uur geopend was.
Wat een rot dag gisteren. Om 1 uur afgesproken in Duitsland dus om 9 uur uit bed en even onder de douche. Loop ik naar de kleding kamer zie ik dat er water langs de dakkapel naar binnen lekt. Aangekleed en snel even langs de bank die dus op zaterdag gesloten is. En bij de pinautomaat blijk je maar ā¬1000 per dag op te kunnen nemen :s dus om 11 uur op moeten bellen dat ik niet langs kon komen en om half 12 stond ik in mān werkboek op het dak 
Dit is toch wel een beetje een anti-climax
Als SMP owner sinds voor jouw geboortejaar* heb ik dit verhaal met belangstelling gevolgd⦠En nu?
Ciao, Henk (Pensionado in de Ardennen)
*Aangenomen dat dat 1984 is 
Inderdaad. Ik heb afgesproken de verkoper weer te mailen als ik tijd heb. Ja ik ben van 1984 
Ik vind het trouwens ontzettend stom van mezelf dat ik niet gekeken heb of de bank ook op zaterdag open was, maar ik wist eigenlijk 100% zeker dat hij tot 12 uur geopend was.
jeetje, niet alleen anti climax, maar domper zelfs met die lekkage.
volgende keer beter. en misschien komt er in de tussen nog wat anders op je pad.
Hopelijk valt de lekkage inderdaad mee. 2 jaar geleden alles al gehad. Eerst een compleet nieuwe badkamer omdat daar wat lekte. Toen begon de schoorsteen in november vorig jaar te lekken en nu dit weer
leuk een oud huis met uitstraling maar je hebt altijd wat. Enfin, ik mail de verkoper voor een nieuwe afspraak dus wordt vervolgd.
Jeffreyh1984 Schreef:
Hopelijk valt de lekkage inderdaad mee. 2 jaar
geleden alles al gehad. Eerst een compleet nieuwe
badkamer omdat daar wat lekte. Toen begon de
schoorsteen in november vorig jaar te lekken en nu
dit weerleuk een oud huis met uitstraling maar
je hebt altijd wat. Enfin, ik mail de verkoper
voor een nieuwe afspraak dus wordt vervolgd.
part 2⦠coming soon 
Echt een prachtig horloge. Ik zou het alleen niet durven kopen na alle reacties. Jij bent inmiddels een kenner Jeffrey. Sterkte met de lekkages
Heel veel plezier met de aankoop. Ik verheug me op de fotoās :}
P.s. wellicht altijd 2 bankaccounts aanhouden. Kun je snel wat overboeken naar de ander en alsnog opnemen.
1600 voor een speedie uit 91 met een 1479 band is igg niet duur!
Als ie er optisch goed uitziet, investeer nog een paar honderd Euro en geef hem een echt servicebeurtje⦠dan heb je een perfekte klok voor de komende jaren!
En dat geld is igg goed geinversteerd. Een speedie wordt over het algemeen niet veel minder waard 
Suc6!