Hier 5 jaar en met succes! Pas na de geboorte een gouden birthstone ring gegeven met in ons geval maansteen. Deze ring wordt elke dag met liefde en plezier gedagen! Horloges van de vrouw belanden in de la bij ons…
(Als het kamertje nu al 100% af is dan maak je haar echt gelukkig. Kan ze nog alles 5x wassen voor de geboorte)
Zorg in ieder geval voor een mechanisch binnenwerk met zo luid mogelijk getik .
En leer ze de truc om bij krijsmomentjes (bij de baby-niet bij madam) het horloge aan hun oor te houden. Instant reactie!
Een HF-traditie is dat de (aanstaande) vader een cadeau voor zichzelf koopt om de geboorte te vieren. En meestal met een flink ruimer budget.
Maar zoals gezegd: ga niet iets voor haar kopen waarvan je niet zeker weet dat ze het graag wil hebben. Een niet-horlogeliefhebber is niet over te halen, weet ik uit ervaring. Misschien wil ze de nieuwste apple smartwatch? Hoewel: iets dat langer meegaat, is leuker.
Gefeliciteerd met de komende geboorte.
Tja, het is bijna onmogelijk om een antwoord te geven op deze vraag. Je geeft namelijk praktisch geen input. Zelfs als je er vanuit gaat dat ze daadwerkelijk een horloge wil, zou men iets meer moeten weten over haar voorkeuren en smaak. Quartz of mechanisch, sportief of chique? Stalen of lederen band? Wil ze het iedere dag dragen of alleen bij gelegenheden of in het weekend?
En anders zelf naar een horlogezaak gaan en bijv drie verschillende uitzoeken(voorselectie). En dan later met je vrouw heengaan en haar daar uit laten kiezen.
Dit valt bijna nooit in de smaak. Niet bij horlogeliefhebbers en ook niet bij mensen die niets met horloges hebben. Hoe zou je het vinden als iemand je een flippo, pokemonkaart of sigarenbandje wil opdringen als cadeau
Heel eerlijk, ik zou aangeven dat je haar een horloge wilt geven. Als ze daar positief op reageert, neem haar mee naar een winkel en laat ze wat uitkiezen.
Vaak zijn vrouwen veel gelukkiger met een sierraad, etentje, bosje bloemen, dat soort dingen.
Met alle goeie bedoelingen, ik zou ook niet willen dat iemand me een horloge geeft.
9 vd 10 keer moet je dan ongemakkelijk blij doen, omdat je zelf een bepaald beeld van je collectie hebt.
Die kunnen wel eens akelig veel waard zijn. @RBK kan daarover meepraten