Robin89
12 december 2021 om 16:19
1
Hi allemaal,
Een tijdje ben ik al oriënterende op een volgende aankoop, maar kom er nog niet helemaal uit.
Zoek naar een subtiele dresswatch met luxe uitstraling en met de volgende wensen:
max 39mm
op lederen band
max 10mm dik
Quartz
saffierglas
goed onder overhemd te dragen
Budget tot 1000-1500€ (Nieuw of tweedehands)
Modelletje dat ik erg fraai vind (wel een automaat).
Ben benieuwd naar jullie suggesties!
Beste topictitel ooit.
Voor wie dit te veel is
is er altijd nog dit
Het horloge wat daarbij hoort?
Robin89:
Quartz
Interessant. Je hoort mensen er niet vaak naar vragen, dat zal buiten de comfort zone van veel leden liggen.
Die scoor je nieuw. Hij is rechthoekig, dus die 39mm breedte haal je niet, maar de L2L is nipt 42. Waarom hij als dameshorloge verkocht wordt is me een totaal raadsel, en ik kan de dikte nergens vinden.
Verder weet ik zo even niks.
5 likes
Voor dat geld kan je een heel degelijke GS quarts tweedehands kopen lijkt me, evt met stalen band die je dan in de la kan laten liggen!
1 like
Elmar2B
12 december 2021 om 17:00
5
Gezien je openingsfoto zou ik aanraden eens naar een vintage Credor te kijken, b.v. Met HAQ 8j uurwerk of 95xx
Hoge afwerking, mooie quartz uurwerken (ook mechanisch of automatisch te vinden) , en omdat ze een " acquired taste" zijn… tweedehands lekker goedkoop te krijgen
SEIKO CREDOR node 8J80-0AD0 Leather belt Silver Dial Quartz Men's Watch_549353 | Jewelry & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
Auth Vintage CREDOR SEIKO Snow Dial Men's Wristwatch Watch Quartz 8J81-5030 | Jewelry & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
1992 SEIKO CREDOR WATCH VINTAGE RUNS GREAT STUNNING 9531 MOVEMENT TOP END JDM | Jewellery & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
4 likes
Robin89
12 december 2021 om 17:02
6
Haha lang leve de autocorrect
Elmar2B
12 december 2021 om 17:16
7
Misschien is UG ook een optie,
Dan vooral uit de 70s, microrotor
UNIVERSAL GENEVE GILT SHADOW AUTOMATIC VINTAGE WRISTWATCH | Jewellery & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
Ultra Slim Universal Geneve White Shadow Micro Rotor Automatic Men watch | Jewelry & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
Universal Geneve White Shadow Automatic designed by Gerald Genta | Jewelry & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
Reken er wel een onderhoudsbeurt bij
1 like
Robin89
12 december 2021 om 17:34
8
Verder zoek ik wel eerder naar een moderne uitvoering (geen vintage)
Nring
12 december 2021 om 18:04
9
Dan kom je al snel uit bij een GS quartz. Mijn SBGX009 blijft voor mij de fijnste aankoop die ik tot nu toe heb gedaan.
8 likes
koekoek
12 december 2021 om 21:48
11
Niets moderns is zo stijlvol en vol karakter als een vintage dresswatch En nog veel goedkoper ook vaak.
2 likes
BWings
13 december 2021 om 18:25
12
Zoek niet verder
Owh 40 mm.
Uhm dan de Tissot Tradition 5.5 misschien?
Maar in het blauwe gedeelte staan ook heel wat opties
1 like