Hulp gevraagd: Wat denken we van deze Lemania Military chrono?

Ik kan een prachtige vintage Lemania militaire chrono overnemen, de zogeheten single-pusher. Ik kan er echter vrij weinig over vinden. Kom dezelfde weleens tegen op internet, maar de info is schaars. Wat weten jullie hier van? Wijzers, kast en kronen lijken me origineel. Wijzerplaat ook maar schijnt dat er ook weleens gesjoemeld wordt met military chrono’s.

Alvast bedankt heren :slight_smile:

De structuur van de lak is erg korrelig en voor een horloge dat zo oud is, hoort de dial niet in zo’n heldere smetteloze staat te zijn. Bijna zeker een redial.

1 like

Ik las ergens dat deze modellen geissued waren in de jaren '70, dus zo super oud is ie niet.

De Lume van de wijzers lijkt wel een iets andere kleur te hebben dan op de wijzerplaat; het zou dus een redail kunnen zijn, maar wel een hele nette (voor zover ik het op deze foto’s kan beoordelen)

Ik heb hier een bron gevonden. Eventjes naar onder scrollen. Wijzerplaat lijkt hetzelfde, wijzers ook op een andere manier verkleurd.

http://forum.atgvintagewatches.com/showthread.php?1867-What-is-the-most-desirable-military-chronograph

Het is een Lemania 15CHT monopusher. Met deze fixed lugs en zonder Incabloc kan het nooit dat het jaren 70 is. Deze horloges zijn geissued vanaf de jaren 40 tot aan de jaren 70. Dit zou een vroeg model moeten zijn en dan kan de wijzerplaat nooit in deze staat zijn. Het is gevaarlijk om op het internet plaatjes te gaan zoeken want dat staat vol met fakes en frankens.

hij lijkt me ok
voor een goede (lees veilige) prijs zou ik hem willen kopen

Boven de betreffende:

Hier een originele van WUS

Ik twijfel aangezien er wel een hele hoop redials van deze rondzweven.

Ik ga het doen. Heb het uitvoerig vergeleken met andere, zowel op TZ-UK van een fanatieke Lemania verzamelaar, op een Poolse site, WUS en they are all alike. Ik hou jullie op de hoogte!

1 like

Als het een jong exemplaar moet zijn, vind ik het wel vreemd dat de balans geen shocksysteem heeft…

Even inpikken.

Het is sowieso een redial. Echter is de vraag of het door de MOD gedaan is of door een amateur.

Het MOD heeft na 1963 alle horloges met Radium in service laten rediallen (hence de grote T).
Gebeurt ook nog wel eens dat er incabloc op de dial staat enzo.

Is een Serie 2 monopusher voor de Royal Navy. Enige manier om zeker te zijn (en wat ik altijd doe bij militaire horloges) is vragen naar de provenance etc.

Correct. Deze versies zijn inderdaad geredialed toen radium niet meer gebruikt werd vanwege de gezondheidsrisico’s. Ik kan 'm voor een goede prijs overnemen. Heb het nog niet overgemaakt.

Ik zit alleen met een dillemma. Ik heb om zijn identiteit te bevestigen twee foto’s gekregen van zijn ID, zowel met zijn hoofd er naast en zonder. Lijkt niet gephotoshopt te zijn. Hij is op internet amper terug te vinden (geen facebook) maar wel Twitter met drie posts. Tevens zit hij in een band. Staat ook op de site van de band.

Maaarrrr ik zag dus op internet dit staat. Vrij recent gepost in een advertentie op 2dehands.be.
Let op bij deze advertentie. Nokie Edwards 1996 Fender Telecaster TL-235 Adverteerder OHAN ( NAAM ADVERTEERDER) doet of hij voor zijn werk naar italie is verhuisd maar probeert een gedeelte van je bod betaald te krijgen ,maar daarna hoor je niets meer. Dus let op.

Raad? Hij claimt inderdaad dat hij voor zijn werk in Italië zit… Heb wel het verblijfadres en werkadres.

Zou het dan niet doen :wink:

1 like

Oei, klinkt als een no-go😑

1 like

Drop it like it’s hot.

Niet doen is een vaste scam

Dat is wel een forse rode vlag…

niet doen , of eerst klokkie opsturen en dan betalen , of deel via Paypal en creditcard

2 likes