Hulp gevraagd? wie kan me meer vertellen?

Ik vond dit uurwerkje op zolder.
Lijkt me reeds redelijk oud? Begin 1900?
Iemand die me er iets meer kan over vertellen? Bandje is niet meer origineel maar uurwerk zelf denk ik wel.

Ben helemaal geen kenner maar wel geinteresseerd in dit stuk.
Alvast bedankt!

Ik ben geen kenner maar ik zag dat logotje in de deksel staan. Dat deed mij denken aan het merk Pequignet. Dus ik ben even gaan googlen voor je en kwam dit oude horloge tegen van Pequignet. Wat mij betreft vind ik er veel overeenkomsten tussen zitten. Kijk zelf maar.

Beste Davy,

bedankt voor je opzoekwerk. Logo heeft er inderdaag een trek van weg… Al lijkt het me niet 100 procent hetzelfde.
Maar bedankt, je zet me denk ik hoe dan ook op de juiste weg.

Het is niet helemaal goed te zien op de foto’s maar de lugs lijken eraan gesoldeerd.
Wellicht is het een zakhorloge geweest dat achteraf “omgebouwd” is naar polshorloge.

Ik denk dat je gelijk hebt… Heb je hiermee een beter beeld?

Ik zie wel dat pequignet onstaan in 1973.
Het lijtk me wel heel wat ouder?
Of zie ik dat mis?

Ziet er wel gesoldeerd uit; kan natuurlijk gerepareerd zijn omdat er een gebroken was, maar ze lijken allemaal gesoldeerd, en het lijkt mij niet waarschijnlijk dat ze allemaal gebroken waren.

Is het horloge overigens van een familielid geweest of is de historie onbekend?

Moet van de oma van mijn moeder geweest zijn…
Woonde in Kortrijkse…
veel meer weet ik ook niet. Mijn moeder is nu 60… Daarom vermoed ik dat het echt redelijk oud is

1 like

Een omgebouwd zakhorloge van waarschijnlijk rond 1900. Ik denk dat het embleempje eerder een zilvermerkje is dan een merk. Gewoon een leuk erfstukje, hou er rekening mee dat dit horloge zeer gevoelig is voor stof en vocht en daarom minder geschikt voor dagelijks gebruik.

Dus u denkt dat het niet specifiek van een merk komt?
Is inderdaad wel een erfstukje.
Zal er goed zorg voor dragen.
Bedankt aan iedereen voor de hulp.