Hulp gezocht angelus réveil wekker zakhorloge

Ben in het bezit van een angelus wekker zakhorloge. Heb sinds kort een probleempje. Het horloge heeft altijd perfect gelopen maar heeft onlangs een tikje gehad. Nu is het steentje dat op de balans dat de pallet fork aandrijft afgebroken.
Is dit iets wat nog te repareren is? Heeft iemand enig idee wie dit zou kunnen repareren in Nederland of België?
Met vriendelijke groet,
François

3 likes

Hoi François,
Als ik dit zo lees, moet ik begrijpen dat door jou het impulssteentje wordt bedoeld wat op het plateau zit die weer op de balans as zit. Zie ik dat juist?
Kan je daar een detail foto van maken.
Het vervangen van de impulssteen is op zich geen moeilijke ingreep, een blinddarm operatie zal wat stroever gaan…
Is zowel in Nederland als wel in België te repareren.
Na een tweetal clinic avondjes kan je dat zelf doen.

1 like

Wanneer zijn er weer clinic avonden? Liefst ook eentje voor gevorderden…
Ik heb ook een zakhorloge met reveille, maar deze reveille kan ik niet afzetten… mechanisme houdt het hamertje niet tegen…

En nog wel een aantal projecten die hulp behoeven…

Bij deze nog wat foto’s,

… mits je de goeie maat impulsjuweel kan te pakken krijgen. Geen idee hoe triviaal dat weer is :smile:

Ik ga dit in het oog houden; ik heb hier ook nog een patiënt met een losgeraakt impulsjuweel. Moet 'm nog eens onder de microscoop leggen om te bevestigen dat het steentje zelf nog volledig OK is - eerste impressie was dat de vorige prutser eigenaar de balans in iets agressiefs had liggen weken en de shellac aangevreten was.