Hulp gezocht bij een nieuw horloge voor mijn vriendin

Binnenkort is mijn vriendin jarig en ik wil haar verassen met een horloge. Zij is geen kenner of liefhebber. Als het er voor haar leuk uitziet is zij tevreden, dus met o.a. fashionmerken zoals Micheal Kors etc. Uiteraard is daar niets mis mee, maar aangezien ik helemaal gek ben van horloges wil ik haar een “echte” horloge cadeau waar ook mijn passie in zit.

Ik ben daarom opzoek naar een horloge met de volgende specificaties:

• Budget €1000;
  • Het liefst een Zwitsers merk;
  • Automatisch uurwerk;
  • Skeleton/half skeleton;
  • Lederenband;
  • Kleur van de kast maakt niet, maar het liefst zilverkleurig zonder een coating.

Ik ben wezen speuren op het internet en ben de volgende horloges tegengekomen:

Explore EES8

Zijn er suggesties?

Gr. Emre

Eventueel een Frederique Constant met opening in de wijzerplaat.

Die Tissot is erg mooi.

Ik had hetzelfde met mijn vrouw. 12,5 jaar samen, had een vintage Omega damesmodel voor haar gekocht, ze vond het niets. Uiteindelijk gekocht wat ze wilde hebben. Een GC met 42 diamanten, keramische band en parelmoer plaat. Ze is er nog steeds erg blij mee.

Zal ze elke dag het horloge dragen en is een automaat ook echt iets voor haar? Je geeft al aan dat ze geen kenner of liefhebber is…

Mijn vriendin bijvoorbeeld werkt in een ziekenhuis en zal lang niet elke dag een horloge om haar pols hebben, daarbij vind ze het niks om ‘elke keer’ de tijd weer opnieuw in te moeten stellen als ie weer eens stil staat.

Misschien heb je er allang over nagedacht of subtiel besproken, maar het was iets waar ik zelf nog niet over na had gedacht! :slight_smile:

Menrik Schreef:

Zal ze elke dag het horloge dragen en is een
automaat ook echt iets voor haar? Je geeft al aan
dat ze geen kenner of liefhebber is…

Mijn vriendin bijvoorbeeld werkt in een ziekenhuis
en zal lang niet elke dag een horloge om haar pols
hebben, daarbij vind ze het niks om ‘elke keer’ de
tijd weer opnieuw in te moeten stellen als ie weer
eens stil staat.

Misschien heb je er allang over nagedacht of
subtiel besproken, maar het was iets waar ik zelf
nog niet over na had gedacht! :slight_smile:

+1 wordt t n daily beater of is t meer bedoeld als dresswatch?

Verder vind ik koppels horloges wel leuk. Zijn n kleiner formaat (al dan niet quartz als ze hetzelfde probleem heeft als de vriendin v menrik) v jouw mechanisch horloge.

Zij is geen kenner of liefhebber, maar zij heeft wel interesse in de techniek erachter. Ik heb haar eens een filmpje laten zien via youtube waar het automatische uurwerk in elkaar wordt gezet. Zij zei dat het een kunstwerk om je pols is en dat ze daar bewondering voor heeft.

Ik heb haar diverse skeleton herenhorloges laten zien en dat vond zij prachtig. Toen gaf zij zelf al aan dat zij ook zo een horloge zou willen hebben.

Het wordt geen dailybeater, maar meer voor in het weekend en op speciale gelegenheden. Het verzetten en instellen van de tijd is voor haar geen probleem, omdat zij de kroon van de quartz-horloges uitgetrokken heeft staan, zodat het batterijtje niet leeg raakt zonder dat ze het horloge gebruikt.

Ik hoop hiermee een duidelijke schets van de situatie heb gegeven;)

Gr. Emre

EES Schreef:

“omdat zij de kroon van de quartz-horloges uitgetrokken heeft staan, zodat het batterijtje niet leeg raakt zonder dat ze het horloge gebruikt.”

Je kunt ze veel beter gewoon laten lopen. Dat batterijtje kost niks en het is beter voor je horloge.

Oke, dat wist ik niet! Thanks voor de info(tu).

Ik zal dit haar mededelen en overigens laat ik mijn Quartz-horloges wel gewoon doorlopen.

Gr. Emre

Kijk ook eens naar epos, zeer degelijk voor de prijs en mooie vrouwenmodellen, staat er een op chrono24 in Nederland voor de helft vd winkelwaarde.
Natuurlijk heb je ook nog de armand nicolet uit mijn vorige post, maar die ligt ver buiten budget.

Van de 2 die je laat zien vind ik de Hamilton het mooiste.

Maar als ik zo’n bedrag zou uitgeven zou ik haar lekker meenemen en zelf iets laten kiezen :wink:

Bedankt voor de reacties en voor het meedenken!!

Ik heb vandaag de Tissot in het echt mogen aanschouwen en dat ziet er toch wel heel mooi uit. Grote kans dat dit het gaat worden, wel wil ik niet te voorbarig zijn en meteen een beslissing nemen. Ik heb nog een maand de tijd. Als jullie nog andere suggesties hebben hoor ik dit graag. Ondertussen zal ik zelf ook nog speuren op het net;)!!

Gr. Emre

dreski Schreef:

EES Schreef:

“omdat zij de kroon van de quartz-horloges
uitgetrokken heeft staan, zodat het batterijtje
niet leeg raakt zonder dat ze het horloge
gebruikt.”

Je kunt ze veel beter gewoon laten lopen. Dat
batterijtje kost niks en het is beter voor je
horloge.

Batterijtje zelf is niet duur. Maar als je t niet zelf kunt, vragen sommige juweliers voor n wissel zo 7,50 voor. En nog ff n wr testje en je bent 12,50-15 armer.

Op zich voor 1 horloge eens in de 3 ofzo valt t wel mee. Maar als ze dr meer heeft…

EES Schreef:

Bedankt voor de reacties en voor het meedenken!!

Ik heb vandaag de Tissot in het echt mogen
aanschouwen en dat ziet er toch wel heel mooi uit.
Grote kans dat dit het gaat worden, wel wil ik
niet te voorbarig zijn en meteen een beslissing
nemen. Ik heb nog een maand de tijd. Als jullie
nog andere suggesties hebben hoor ik dit graag.
Ondertussen zal ik zelf ook nog speuren op het
net;)!!

Gr. Emre

Zelf vind ik de hamilton leuker, maar kan de voorkeur voor tissot ook wel begrijpen. Is n eleganter met die zachtere lijnen.

Oris heeft ook wat met skeleton

Vind t wel wat druk. Zelf zou ik deze wel mooi ennchique en ook wel casual vindeen voor n women’s daily wear. Ingetogen formaat, automaat en glazen achterkantje vh uurwerk.

Die eerste Oris is geweldig, echter ver buiten mijn budget. Gezien het feit dat ze skeleton horloges erg mooi vindt wil ik voor een skeleton/half skeleton horloge gaan.

De tweede Oris die je laat zien ziet erg chique uit. Super strak horloge(tu), echter ik weet dat ze daar minder blij mee zou worden. Het is niet helemaal haar stijl. Maar toch erg bedankt voor het meedenken en de leuke suggesties.

Gr. Emre